Elektriniai automobiliai tampa vis populiaresni, o gamintojai vis daugiau dėmesio skiria būtent šių transporto priemonių gamybai. Daugelis automobilių kompanijų jau dabar yra paskelbę, kada planuoja nutraukti vidaus degimo varikliais aprūpintų mašinų gamybą.
Apie savo planus paskelbė ir Japonijos bendrovė „Mazda“, kuri atnaujino savo vidutiniojo laikotarpio planus iki 2030 metų. Ir nors kompanija kol kas turi tik keletą elektrinių automobilių, tačiau dabar jie tampa „Mazda“ ateities dalimi. Ir ganėtinai didele.
Bendrovė pagaliau pripažino naujausius pokyčius transporto priemonių gamybos srityje ir nusprendė, kad pats laikas prisijungti prie elektrifikavimo. „Mazda“ iki 2035 metų pabaigos nori atsisakyti vidaus degimo variklių ir parengė 3 etapų planą, kuris padėtų jai pasiekti šį tikslą.
Pirmasis etapas prasideda jau dabar, o pagrindinis dėmesys – į technologijų plėtrą. Antrasis etapas prasidės 2025 metais ir truks trejus metus, per tą laiką „Mazda“ pradės perėjimą prie elektrifikacijos. Trečiąjį etapą planuojama pradėti 2028 metais ir tada išvysime pilną „Mazda“ elektromobilių pristatymą.
Pirmojo etapo metu „Mazda“ ketina gaminti kai kuriuos visiškai elektra varomus automobilius, tačiau dauguma jų bus arba hibridiniai, arba įkraunami hibridai, arba net išplėstinio diapazono elektromobiliai. Antrajame etape bus pristatyta nauja hibridinė transporto priemonė su atnaujinta varymo sistema. Šiuo etapu „Mazda“ planuoja pristatyti savo pirmuosius elektromobilius, skirtus Kinijos rinkai.
Bendrovė prognozuoja, kad nuo 2030 metų visiškai elektrinių automobilių pardavimas sudarys iki 40 proc. visų jos automobilių pardavimų. Ir nors tai gerokai kuklesni planai nei konkurentų, tačiau tai yra pažanga iš įmonės, kuri labai vėluoja į šias lenktynes.
Bendrovė turi nedidelį pėdsaką hibridinių automobilių rinkoje – šiuo metu yra tik dvi transporto priemonės. „Mazda MX-30 R-EV“ prie jo asortimento prisijungs nuo kitų metų ir, tikėtina, jau netrukus bus pristatyta daugiau modelių.
Vėlavimas į vakarėlį ne visada yra blogas dalykas, „Mazda“ dabar turi visą rinkos, tiekimo grandinių ir tendencijų paveikslą. Bendrovė galės pasinaudoti brandžios technologijos pranašumais ir planuoja pristatyti savo lanksčią EV platformą, o trečiojo etapo metu planuoja investuoti į savo baterijų gamybą.
Bendrovė jau turi keletą strateginių susitarimų ir bendrų įmonių, kurios padės įgyvendinti planus. „Mazda“ ir jos partneriai įneša 10,6 milijardo JAV dolerių į itin efektyvių pavaros blokų gamybos technologijų kūrimą ir tyrimus, inverterių ir susijusių technologijų kūrimą bei pažangių elektros variklių kūrimą.