Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ trečiojo ketvirčio finansiniai rezultatai rodo didėjantį klientų skaičių, toliau augantį duomenų vartojimą, tačiau dar didesnį pelningą augimą ribojo bendra ekonominė situacija – išaugusios energijos kainos ir infliacija. Bendrovė efektyvina išlaidas, siekdama įveikti iššūkius kartu su visuomene, pranešė „Tele2“.
Sudėtingoje išorinėje aplinkoje „Tele2“ tęsia pelningą augimą. Bendrovei padėjo ir augimo tempas, kuris buvo sugeneruotas per ankstesnius ketvirčius. Todėl neigiamas ekonomikos iššūkių poveikis buvo gana ribotas įmonės rezultatams.
„Su ekonomikos iššūkiais susiduria ne tik verslai, bet ir visuomenė. Numatome, kad sudėtingos makroekonomikos tendencijos išliks bent jau kurį laiką. Įveikti iššūkius turėsime kartu. Todėl diegiame įvairias vidines programas, kurios padeda veiksmingai efektyvinti išlaidas. Esame pasiruošę toliau užtikrinti vartotojams kokybiškas paslaugas už gerą kainą“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
Bendrovės pajamos per trečiąjį ketvirtį pasiekė 84,1 mln. eurų ir buvo 8,8 proc. didesnės nei tuo pačiu parėjusių metų laikotarpiu. EBITDAaL (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą, amortizaciją ir pritaikius IFRS 16 efektą) marža trečiąjį ketvirtį siekė 36,5 proc. – 8,5 proc. daugiau nei pernai.
Tačiau tiek pajamų, tiek EBITDaL augimas, lyginant su tuo pačiu dar ankstesnių metų laikotarpiu, buvo mažesnis – atitinkamai 0,4 proc. ir 0,2 proc.
„Tele2“ klientai interneto paslaugomis naudojosi daugiau, vien Lietuvoje persiuntė 101,7 tūkst. TB duomenų – 24,8 proc. daugiau nei tuo pačiu metu 2021-aisiais. Tačiau šių metų augimas buvo 13 proc. mažesnis nei 2020-aisiais.
Operatoriaus klientai trečiąjį šių metų ketvirtį prakalbėjo 1,1 mln. minučių arba 5,5 proc. mažiau nei analogišką ketvirtį pernai. Kasmet mažėjančiam prakalbėtų minučių skaičiui įtakos turi besikeičiantys žmonių bendravimo įpročiai – žmonės dažniau ryšį palaiko internetu.
„Tele2“ investicijos į ryšio kokybės gerinimą siekė 9,9 mln. eurų – 56,1 proc. daugiau nei praėjusiais metais.
Trečiojo 2022 m. ketvirčio operatoriaus statistika rodo, kad „Tele2“ paslaugomis naudojasi daugiau nei 2 mln. vartotojų. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, bendras klientų skaičius padidėjo 4,1 proc.
Verslo klientų skaičius taip pat stabiliai augo – jis siekia 294 tūkst. ir yra 10,7 proc. didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 m.
Namų interneto paslaugos vartotojų skaičius trečiąjį ketvirtį padidėjo 11 proc., palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Atostogų sezonas ir laisvesni pandemijos ribojimai lėmė augantį keliautojų skaičių, dėl kurio didėjo mobiliųjų duomenų vartojimas užsienyje. Per trečiąjį metų ketvirtį užsienio šalyse klientai naršė beveik du kartus daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Duomenų kiekis padidėjo nuo 938 tūkst. iki 1,7 mln. GB.
Operatorius orientuojasi į 4G+++ tinklo gerinimą, kuris „Tele2“ tinkle dengia 71,75 proc. Lietuvos gyventojų populiacijos. Šį ketvirtį operatorius įrengė 9 naujas 4G, 4G+ ir 4G++ bazines stotis. Iš viso šiuo metu veikia 1463 operatoriaus LTE stotys.
Mobiliojo ryšio operatoriaus tinkle taip pat pradėjo veikti 5G ryšys. „Tele2“ aktyviai plečia 5G tinklą – naujos kartos ryšio naudą jau gali pajausti Vilniaus gyventojai, o dar šiais metais 5G turėtų pradėti veikti ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Pagal Ryšių Reguliavimo tarnybos (RRT) paskelbtą judriojo ryšio tinklų tikėtinų aprėpties zonų žemėlapį, „Tele2“ mobilusis 4G internetas pirmauja tarp trijų didžiausių judriojo ryšio tiekėjų vidutinio rėžio aprėptyje („Tele2“ dengia 80 – 85 proc. Lietuvos teritorijos, kiti du ryšio tiekėjai 75 – 80 proc.), o kituose rėžiuose nenusileidžia kitiems judriojo ryšio tiekėjams (silpnojo rėžio aprėptis visų operatorių apima 97 – 100 proc. teritorijos, stipriojo rėžio aprėptyje „Tele2“ kartu su vienu iš ryšio tiekėju apima 45 – 50 proc. teritorijos, kai trečiasis operatorius – 40 – 45 proc.).