Vilniuje technologijų plėtros padalinį turinti pasaulinė podkastų ir garso knygų platforma „Podimo“ užsitikrino papildomą B etapo finansavimą – 58,6 mln. eurų. Šią sumą investuotojai skyrė įvertinę veiklos rezultatus: per metus bendrovė išaugino paslaugos prenumeratorių skaičių 5 kartus.
„Lietuvoje toliau samdysime talentus, kurie vystys sparčiausiai augančią Europos podkastų ir audioknygų platformą, kurdami ir plėtodami inovatyvų srautinio duomenų siuntimo (streaming) sprendimą. Mums reikės dvigubai didesnių mobiliųjų sprendimų, „back-end“, „front-end“ ir QA inžinierių pajėgumų nei turime šiandien – dešimčių gabių žmonių, kurie kurs naujus techninius sprendimus“, – apie planus Lietuvoje kalbėjo „Podimo“ technologijų vadovas Tomas Šereikis.
Investicijas bendrovė skirs ne tik produkto vystymui, bet ir plėtrai į naujas rinkas, turinio kūrimui bei paslaugos tobulinimui. „Podimo“ platforma, suteikianti turinio kūrėjams ir podkastų autoriams tvarų būdą užsidirbti iš kūrybos, šiuo metu prieinama Danijos, Vokietijos, Ispanijos, Norvegijos, Olandijos, Suomijos ir Lotynų Amerikos šalių gyventojams.
Žinomas Danijos investuotojas ir „Podimo“ įkūrėjas Morten Strunge pabrėžia, kad skirtas finansavimas siunčia aiškų signalą, jog bendrovės pasirinktas veiklos būdas sėkmingai veikia. Organizacija tuo pat metu didina prenumeratorių skaičių esamose rinkose, žengia į naujas rinkas ir plečia išskirtinio audio turinio pasirinkimą. „Žinant dabartinę ekonominę situaciją labai svarbu parodyti ir įmonės finansų tvarumą. Todėl esame patenkinti matydami, kad pirmoji mūsų rinka jau po 3 metų nuo veiklos pradžios tapo pelninga, o daugelis kitų žengia ta pačia kryptimi“, – kalbėjo M. Strunge.
Jis įsitikinęs, kad unikalios „Podimo“ paslaugos savybės, tokios kaip įžangų praleidimas vienu paspaudimu, personalizuotos turinio rekomendacijos, pilnos trukmės podcastų ir laidų video versijos, intuityvus dizainas ir kitos išskiria šią platformą iš visų konkurentų. Didelė „Podimo“ stiprybė – ir unikalus turinys: čia yra daugiau kaip 1000 išskirtinių podcastų bei audioknygų iš tokių turinio kūrėjų kaip „iHeartMedia“, „Disney“, „Wondery“, „Paramount Network“, rašytojų Jo Nesbø ir Sebastian Fitzek. Platforma taip pat palaiko bei publikuoja nepriklausomą tiriamąją žurnalistiką ir jos atstovus. „Podimo“ turinio kūrėjams išdalina 50 proc. prenumeratos mokesčio, kurį moka vartotojai.
Investuotojai mano, kad audio turinys užims vis reikšmingesnę dalį vartotojų žiniasklaidai ir pramogoms skiriamo laiko, o „Podimo“ turi gerą receptą užkariauti šių vartotojų širdis. „Mes esame įsitikinę, kad „Podimo“ taps pasauliniu žodinio audioturinio rinkos lyderiu“, – teigė investicijų fondo „83North“ partneris Arnon Dinur. „83North“ buvo pagrindinis „Podimo“ A etapo investuotojas ir prisidėjo prie B etapo investicijų kartu su „Highland Europe“ ir „Saban Ventures“ investiciniais fondais. Naujausiam investavimo etapui lėšų taip pat skyrė esami „Podimo“ investuotojai – rizikos kapitalo bendrovės „Chr. Augustinus Fabrikker“, „Heartcore“ ir „Headline“. Be pastarosios investicijos, nuo veiklos pradžios „Podimo“ buvo pritraukusi 100 mln. Eur finansavimo. Lietuvoje bendrovė minima kaip viena iš 10 didžiausius atlyginimus Vilniuje mokančių technologinių bendrovių, čia įsikūrusio „Podimo“ technologijų padalinio atlygio mediana liepą buvo 6,1 tūkst. eurų.