„Roomba“ yra garsus robotų-dulkių siurblių prekės ženklas. „Amazon“ yra internetinės prekybos milžinė. Kaip sujungti šiuos taškus? „Amazon“ ką tik už 1,7 milijardus dolerių įsigijo „Roomba“ gamintoją „iRobot“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
„Amazon“ ir taip siūlo daugybę išmanių namų elektronikos produktų, tai gal robotai-dulkių siurbliai ir nėra taip keista? Tačiau „Bloomberg“ praneša, kad „Amazon“ tikslai gali būti visai kitokie.
„Amazon“ namų asistentai renka duomenis. Per juos žmonės gali užsisakyti įvairius produktus – jie turi mikrofonus, kurie renka duomenis. Ir tai net nėra paslaptis – kaip namų asistentas išgirstų šeimininką, jei nesiklausytų nuolat? Taigi, „Bloomberg“ mano, kad „Roomba“ reikalinga „Amazon“ labai šiurpiems tikslams.
„Amazon“ bent jau teoriškai gali panaudoti „Roomba“ robotus jūsų namų skenavimui. Robotai yra išmanūs – jie kuria namų žemėlapius ir tuos duomenis siunčia į debesis. Praktiškai – tam, kad jūs galėtumėte būdami bet kuriame pasaulio taške žinoti, kad valomi jūsų namai. Teoriškai – kad „Amazon“ žinotų, ko reikia jūsų namams, ir kad galėtų tai pasiūlyti įsigyti.
Skamba kaip sąmokslo teorija? Ekspertai taip nemano. Vietos savarankiškumo instituto vyresnysis mokslo darbuotojas Ronas Knoxas „Twitter“ pavadino šį įsigijimą „pavojingiausiu ir grėsmingiausiu pirkimu įmonės istorijoje“. „Amazon“ interesas perkant tokį populiarų produktą kaip „Roomba“ yra akivaizdus“, – tęsė Knoxas. „Tačiau įsigijusi „iRobot“, „Amazon“ gautų daug daugiau: konkuruojantį produktą, didžiulį duomenų rinkinį ir naują kelią į žmonių namus ir gyvenimą“.
„Amazon“ nori turėti savo rankas visur“, – „Wired“ sakė Evanas Greeris, pelno nesiekiančios skaitmeninių teisių gynimo organizacijos „Fight for the Future“ direktorius, – „o įsigyti įmonę, kuri iš esmės remiasi žmonių namų vidaus žemėlapiais, atrodo kaip natūralus „Amazon“ stebėjimo pajėgumų išplėtimas“.