Lygiai prieš 7-erius metus Londone startavusi pasaulinė finansų platforma „Revolut“ šią savaitę pasiekė reikšmingų globalių laimėjimų: klientų skaičius perkopė 20 mln., mėnesio transakcijų – 250 mln., o darbuotojų skaičius – 5 tūkst. ribą. Penktus metus Lietuvoje veikianti bendrovė šiandien yra išaugusi iki beveik 360 tūkst. lietuvių klientų turinčio banko, o visose „Revolut“ valdomose įmonėse mūsų šalyje dirba 250 darbuotojų, toliau planuojama plėtra.
Startavusi kaip pervedimų ir valiutų keitimo programėlė, šiandien „Revolut“ siūlo kasdienio finansų valdymo, investavimo, taupymo, kredito, kelionių produktus, teikia paslaugas verslui.
Būtent per mūsų šalyje veikiančias įmones finansų paslaugos teikiamos visos Europos ekonominės erdvės gyventojams. Kaip sako „Revolut Bank“ valdybos narys Europai Andrius Bičeika, Lietuva visuomet buvo labai svarbi pasaulinės plėtros dalis. „Mūsų šalis reikšinga ne tik dėl fintech verslui palankios ekosistemos, bet ir daugybės talentingų žmonių. Per kelerius metus finansų sektorius Lietuvoje labai pasikeitė, klientui tapo lankstesnis ir pigesnis, bet tikiu, kad dar daugiau pokyčių įvyks ateityje“, – teigia A. Bičeika.
Per pastaruosius metus „Revolut“ atidarė biurų Niujorke, Tokijuje, Madride, Barselonoje, Paryžiuje, Meksike, Berlyne, Budapešte ir Bukarešte. Dar šiemet duris atvers ir biurai Mumbajuje, Bengalūre. 36 pasaulio šalyse šiandien veikianti „Revolut“ plėtrą vykdo toliau – dar šiemet paslaugos bus prieinamos Indijoje, Meksikoje ir Brazilijoje. Už pagalbą nuo karo bėgantiems ukrainiečiams britų žurnalas „Time“ bendrovę šiemet įtraukė į įtakingiausių įmonių 100-tuką.
Vienas iš „Revolut“ įkūrėjų ir vadovas Nikas Storonskis sako, kad nepaisant ryškių pasiekimų, bendrovė tebėra labai jauna. „Didžiulis augimas pastaraisiais metais tik rodo, kad žmonės nori mūsų paslaugų“, – sako N. Storonskis.
Kitas „Revolut“ įkūrėjas ir įmonės technologijų vadovas Vlad Yatsenko prisimena, kaip prieš 7-erius metus sumanė sukurti finansų valdymo programėlę, kuri leistų žmonėms jausti didesnę savo finansinės gerovės valdymo kontrolę. „Būtent technologijos ir buvo mūsų įrankis, kuris leido pasiūlyti patogesnių, greitesnių, lankstesnių ir pigesnių paslaugų žmonėms ir verslui“, – sako V. Yatsenko.
Svarbiausiomis „Revolut“ rinkomis išlieka Europos šalys. Daugiausia klientų (4,8 mln.) bendrovė turi namų rinkoje – Didžiojoje Britanijoje. Daugiau kaip 2 mln. klientų yra rumunai, iš kurių beveik ketvirtadalis (420 tūkst.) gyvena šalies sostinėje. Skaičiuojama, kad kas trečias darbingo amžiaus Bukarešto gyventojas naudojasi „Revolut“ paslaugomis.
Tvarkyti finansus su „Revolut“ itin populiaru Airijoje. Čia paslaugomis naudojasi pusė visų šalies gyventojų, turinčių išmaniuosius telefonus, o revolutinti yra tapęs kasdieniu žodžiu. Daugiau kaip 1,7 mln. žmonių naudojasi „Revolut“ paslaugomis Lenkijoje, iš kurių bent 500 tūkst. priklauso nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams.