Lygiai prieš 20 metų , laikais, kai dar nebuvo nei „i Phone“, nei „ Facebook“, Kaune su kelių programuotojų komanda startavusi Lietuvos ir Vokietijos kapitalo programinės įrangos kūrėja „NFQ Technologies“ savo Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir Krokuvos biuruose švenčia Lietuvos technologijų kontekste įspūdingą veiklos jubiliejų.
Jau 18 metų NFQ dirbantis Pauliaus Insoda, dalinasi, jog nuoseklų bendrovės augimą visą šį laiką lėmė anksti suvokta skaitmenizacijos vertė verslui, orientacija į startuolius bei didelį augimo potencialą turinčius produktus ir kitoks požiūris į talentus.
Paulius Insoda, Darius Lebedzinskas, Wolfgang Heigl
„Net jei pirmuosius metus dirbome privataus namo kambaryje ar buvusios ligoninės patalpose, visada žinojome, kad talentus į priekį labiausiai veda ne aklas vykdymas, o kūryba ir galimybė prisidėti savo žiniomis ir patirtimi prie svarbiausių verslo technologinių sprendimų. Be abejo, esame turėję visokių projektų, tačiau strateginė mūsų kryptis parduoti ne valandas, o idėjas ir prisiimti atsakomybę už sėkmingą jų įgyvendinimą, pastaruoju metu kaip niekad pasiteisina. Nenuostabu, kad trečiąjį dešimtmetį pasitinkame su rekordiniais rezultatais, dar didesne 2022-ųjų ambicija, stipriausiu istorijoje kolektyvu ir atvirumu naujoms galimybėms“, – sako P. Insoda, NFQ vadovas.
Nuo technologijų kūrėjų iki investuotojų
Nuo pat veiklos pradžios NFQ siekė būti ne vien programavimo paslaugų, o idėjų ir sprendimų kūrimo bendrove, pilnai valdančia savo partnerių technologijų sritį. Ši lietuvių ambicija lėmė, kad jau pirmąjį veiklos dešimtmetį NFQ komandos buvo pilnai atsakingos už rinkos lyderiais tapusių startuolių technologijų ir didelį augimo potencialą turinčių produktų vystymą nuo pirmos dienos.
Tarp didžiausių pirmųjų NFQ sėkmės istorijų buvo Vokietijos skrydžių paieškos sistema „swoodoo“, kurią ilgainiui įsigijo JAV milžinė KAYAK, taip pat savo metu viena populiariausių Vokietijos rinkoje el. prekybos platforma „OXID eShop“. Antrąjį veiklos dešimtmetį NFQ kolegos kūrė ir iki šiol vysto tokius verslus ir produktus kaip į Frankfurto biržą neseniai įžengusi atostogų būsto paieškos platforma „HomeToGo“, Vokietijos baldų prekybos lyderė „home24“, logistikos inovatoriai „Alaiko“ ir „Atlantic Express“, bei dešimtis kitų. Į dalį savo vystomų verslų NFQ taip pat investuoja tapdami verslo dalininkais-bendrakūrėjais.
P. Insodos teigimu, orientacija į didelio augimo potencialo produktus yra patraukli ir darbuotojams – tokie projektai yra įdomesni, suteikiantys daugiau kūrybinės laisvės ir nuosavybės jausmo. Savo ruožtu jau turima patirtis didelio augimo potencialo verslų vystyme NFQ atveria galimybes dirbti su vis naujais produktais, kurių savininkai ieško verslo vystymo greičio, technologijų lyderystės, entuziazmo ir patirties.
„Lietuvoje dar vyrauja įspūdis, kad startuoliai yra keleto jaunuolių komandos bendradarbystės centruose. Visgi mūsų atveju kalbame apie solidžius ir itin patyrusius verslų įkūrėjus, dešimtimis milijonų skaičiuojamas pradines investicijas ir atitinkamai dideles tempo bei plėtros ambicijas. Greičio ir šviežių idėjų poreikis vis dažniau jaučiamas ir didžiosiose pasaulio korporacijose – jos taip pat ieško būdų transformuoti savo verslą ar kurti naujoves, o turėdamos iššūkių su vidiniais procesais ir inovacijomis, pagalbos kreipiasi ir į mus“, – komentuoja P. Insoda.
Šį reiškinį gerai iliustruoja pernai paskelbta strateginė NFQ partnerystė su Vokietijos IT sprendimų milžine „valantic“. Šios kompanijos klientų ratą sudaro tokie pasauliniai vardai kaip „Siemens“, „Telefonica“ ar „Coop“, matantys „valantic“ kaip išorinį inovacijų, idėjų, greičio ir augimo šaltinį el. komercijos, verslo valdymo sistemų, naujų produktų, procesų automatizavimo ir kitose srityse. Lietuvoje NFQ praėjusių metų gruodį atidarė „valantic LT“ technologijų ir inovacijų kūrimo kompetencijų centrą, padėsiantį stambiesiems pasaulio verslams greičiau augti el. prekybos ir kitose srityse.
„Ši mūsų partnerystė – puikus pavyzdys, kad startuoliški darbo principai šiandien tapo universalūs. Konkurencija lemia tai, kad įmonės nebegali sau leisti metų metus gimdyti inovacijas savo istoriškai nusistovėjusiose vidinėse kultūrose ir procesuose. Tikram proveržiui reikia greičio, nestandartinio mąstymo ir plačios patirties. Mes savo ruožtu partneriams papildomai duodame ir kryptis, strategijas, taktikas, procesus. Ir, žinoma, technologijas, kuriomis didžiuojamės“, – sako NFQ vadovas.
Tolesnė plėtra
Pernai NFQ atidarė ir pirmąjį biurą Lenkijoje, Krokuvoje, o P. Insoda užsimena, kad bendrovė aktyviai ieško galimybių atidaryti dar vieną padalinį kitoje užsienio šalyje.
„Vos pradėję darbą Lenkijoje iškart įsitikinome, kad tai – teisingas pasirinkimas. Šalyje puikiai dera vietos ir trečiųjų šalių talentų ekosistemos, maloniai stebina kultūrinis artumas tiek su Lietuva, tiek su Vakarų Europa. Tad Krokuvoje šiemet esame numatę spartų augimą, o metų eigoje tikimės paskelbti apie dar vieną NFQ biurą užsienyje. Mūsų kriterijai aiškūs: ekosistemos patirtis, dydis, entuziazmas ir kultūrinis artumas“, – tvirtina P. Insoda.
Be pastarojo meto tarptautinių startuolių krypties, NFQ taip pat yra laikoma viena iš el. komercijos pradininkių Lietuvoje. Kompanija taip pat vysto Lietuvos ir užsienio partnerių skaitmenizacijos projektus kelionių, aviacijos, logistikos, judrumo, prekybos ir kituose sektoriuose. Taip pat, 2012 m. NFQ įkūrė išskirtinį jauniesiems IT talentams ir persikvalifikuoti norintiems specialistams skirtą „NFQ Akademijos“ projektą – pirmąją Lietuvoje iniciatyvą, išorės talentus ugdančią įmonės viduje. Šią semestro trukmės intensyvių praktinių mokymų programą per visą jos istoriją baigė daugiau kaip 650 programuotojų, sėkmingai tęsiančių karjerą NFQ ar kitose Lietuvos bei užsienio įmonėse.
Platesnei NFQ įmonių grupei, vienijančiai per 800 specialistų, taip pat priklauso skaitmeninės rinkodaros agentūra Vokietijos Bavarijoje, biurai Vietname ir Singapūre, taip pat investicijų padalinys „NFQ Capital“.