Lietuvoje ketverius metus veikianti estų automobilių parkavimo vietų dalijimosi platforma „Barking“ keičia prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „Snabb“.
„Snabb“ (išvertus švedų kalbos – greitai) geriau atspindės mūsų besiplečiantį teikiamų paslaugų spektrą. Pradėjome su atsiskaitymo už automobilių statymą paslauga, o šiuo metu jau teikiame ir atsiskaitymo už plovimą bei el. automobilių įkrovimo paslaugas. Su prekės ženklo keitimu daugiau dėmesio skirsime galutiniam klientui – stengsimės pagrindinius vairuotojų poreikius patenkinti greitai ir sklandžiai“, – pagrindinę prekės ženklo keitimo priežastį pasakoja Kustas Kõiv, įmonės įkūrėjas ir vadovas.
Lietuvoje „Snabb“ veikia nuo 2018-ųjų – veiklą, kaip ir Estijoje, pradėjo nuo parkavimo paslaugos.
„Snabb“ pasiūlo parkavimo vietų nekeičiant infrastruktūros, taip pat – patogų atsiskaitymą už kitas vairuotojams aktualias paslaugas, tokias kaip automobilių plovimas ar įkrovimas, – idėją trumpai nusako Erikas Nemeikšis, „Snabb“ vadovas Lietuvoje, – šiuo metu turime apie 10 tūkst. aktyvių klientų, 500 parkavimo vietų, 31 plovykla visoje Lietuvoje. Tikimės, kad iki metų pabaigos turėsime apie 20 tūkst. aktyvių klientų“, – prognozuoja jis.
Bendrovės pajamos praėjusiais metais Lietuvoje siekė apie 85 tūkst. Eur be PVM, 2020 m. įmonė skaičiavo apie 23 tūkst. Eur.
Platforma veiklą pradėjo nuo idėjos „įdarbinti“ 100 % neišnaudojamą turtą – laisvas parkavimo vietas. Programėlė veikia panašiu principu kaip ir kitų dalijimosi paslaugų. Vartotojas susikuria profilį, jam priskiria mobiliojo ir automobilio numerius, taip pat mokėjimo kortelę. Programėlėje matomas miesto žemėlapis su aikštelėmis, jose esančiomis laisvomis vietomis, jų kaina.
„Aikštelių savininkai ne visada supranta partnerystės naudą – dažnai girdime, kad aikštelės ir taip užimtos, tačiau paaiškinus, kad nuomoti vietas galima ir savaitgaliais, požiūris pasikeičia. Itin dažnai su šia situacija susiduriame kalbėdami su viešojo sektoriaus atstovais. Žinome situacijų, kai už parkavimo paslaugą gautas pajamas mūsų partneriai panaudojo, pavyzdžiui, kiemo aplinkai sutvarkyti“, – situaciją komentuoja E. Nemeikšis.
Jis aiškina, kad pagrindinė idėja – apsikeisti srautais. Gyventojai dieną išvažiuoja, jų automobilių stovėjimo aikštelės lieka tuščios. O šalia esančių verslo centrų ar kitų įstaigų – pilnos. Vakare situacija apsiverčia. Tad visiems būtų naudinga įstaigų ir įmonių darbuotojus perkelti į būstams priklausančias aikšteles, o vakare gyventojai, kurie neturi parkavimo vietos, automobilį galėtų palikti biurui priklausančioje aikštelėje. Taip turtas būtų panaudojamas efektyviai.
„Snabb“ 2015 m. veiklą pradėjo Taline – kai kompanija automobilių stovėjimo aikštelių savininkams pasiūlė išnuomoti tuščias vietas. Šiuo metu „Snabb“ veiklą vykdo gimtojoje Estijoje, Suomijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Naujojoje Zelandijoje.