Karas Ukrainoje tęsiasi jau tris savaites, o analitikai ir toliau įžvelgia pavojų, kurie gali kilti įvairiose rinkose. Dėl Rusijos pradėtos karinės invazijos gana ženkliai gali nukentėti ir Europos automobilių rinka, o dabartinės prognozės atrodo ganėtinai liūdnai.
„Wells Fargo“ analitikas Colinas Langanas pastebi, jog Europai skirtų automobilių gamyba gali sumažėti iki 15 proc., o to priežastis – uždarytos laidų gamyklos Ukrainoje. Automobilių analitikas pažymi ir tai, jog vien dėl diržų gamyklų uždarymo, pirmojo ir antrojo ketvirčio metu, pagamintų transporto priemonių skaičius sumažės net 700 tūkst. vienetų. Tiesa, pažymima, kad gamybą galimai pavyks kompensuoti antroje metų pusėje.
Remiantis „Wells Fargo“ informacija, Ukrainoje yra 17 įvairius laidus gaminančių gamyklų, o pagal šį skaičių šalis atsilieka tik nuo Rumunijos ir Maroko. Negana to, Ukrainoje įsikūrę ir vokiečių tiekėjas „Leoni“, kurie turi dvi gamyklas Vakarų Ukrainoje, kuriose iki Rusijos invazijos pradžios dirbo apie 7000 žmonių. „Leoni“ planuoja šias gamybos netektis kompensuoti kitose gamyklose, tačiau tai gali užtrukti ne mažiau kaip du ar tris mėnesius.
Priminsime, jog savo gamybos apimtis dėl tiekimo sutrikimų jau sumažino „Volkswagen“ grupė, o taip pat ir BMW. Pastarųjų bendrovių gamyklos Vokietijoje dirba kiek lėtesnių tempu nei įprasta, o gamybos mažinimą atliko ir „Mercedes-Benz“, kurie apimtis sumažino Vokietijoje ir Vengrijoje.
Sutrikimai, kurie susiję su laidų gamyba dėl karo Ukrainoje padidino gamybos iššūkius automobilių pramonei, kuri ir taip kentėjo nuo besitęsiančių COVID-19 pandemijos ribojimų, o taip pat ir puslaidininkių trūkumo bei kylančių žaliavų kainos.