Rusijos karinė invazija į šipulius daužo ne tik Ukrainos miestus ar žmonių gyvybes, tačiau ir verčia koreguoti ekspertų prognozes dėl automobilių rinkos atsigavimo centrinėje Europoje.
Karas Ukrainoje dar labiau pablogino tiekimo grandinės situaciją, o taip gerokai pakėlė tokių medžiagų kaip nikelis ar paladis kainas. Tai neabejotinai keičia ir situaciją automobilių rinkoje, o energijos kainų didėjimas sukelia vis didesnį galvos skausmą daugeliui gamintojų.
Karui tęsiantis jau daugiau nei dvi savaitei, „Volkswagen“ laikinai sustabdė darbus dvejose savo gamyklose Lenkijoje. Reaguoti priverstas ir kitas VW grupės padalinys – „Škoda“ pranešė, kad sustabdė elektrinio visureigio „Enayaq“ gamybą ir perspėjo, kad kitų modelių gamybai taip pat yra iškilęs pavojus.
Specialistai skaičiuoja, kad kiekvieną savaitę, kuomet yra sutrikusi automobilių gamyba, Čekija praranda maždaug 0,1 procentinio punkto nuo bendrojo vidaus produkto. Ir nors daugelis analitikų teigia, jog prognozes dėl bendro automobilių rinkos poveikio vertinti dar sunku, tačiau pažymima, kad neapibrėžtumas yra itin didelis.
Daugelis automobilių gamintojų, nuo pat karo pradžios, kalba apie mažėjančias gamybos apimtis, o kaip pagrindinę to priežastį įvardija sutrikimus dalių tiekime. Lyg susitarę, gamintojai kalba apie galimai stipriai išaugančias kainas.
„Volkswagen“ grupės vadovas Herbertas Diessas perspėjo, jog užsitęsusi situacija Ukrainoje gali sukelti labai rimtų padarinių Europos ekonomikai, kuri vis dar nėra pilnai atsigavusi po COVID-19 pandemijos. Iškalbingas faktas yra ir tai, jog „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas jau kreipėsi į JAV ir Europos politikus, ragindamas sumažinti žaliavų, tokių kaip plienas, apsauginius tarifus. Toks prašymas buvo pateiktas reaguojant į kylančią žaliavų ir energijos kainą.
Ir nors daugelis ekspertų buvo įsitikinę, kad situacija automobilių rinkoje, antroje šių metų pusėje, turėtų atsigauti, tačiau panašu, jog geresnių dienų dar tikrai teks palaukti. Kol kas šį sektorių gaubia didžiulė nežinia.