Paskelbtame pagrindinių paslaugas internete teikiančių kompanijų veiklos tyrime „Google“ įvertinta kaip mažiausiai savo vartotojų duomenų privatumą užtikrinanti bendrovė. Tarptautinė už asmens privatumo teises kovojanti organizacija „Privacy International“ kompanijai priskyrė patį žemiausią reitingą, pavadindama „Google“ priešiška privatumui.
Pusę metų trukusiame tyrime „Privacy International“ išanalizavo 23 didžiausių (pagal rinkos dalį, vartotojų skaičių ir pan.) pasauliniame tinkle paslaugas teikiančių bendrovių privatumo politiką bei praktiką. Kiekviena iš jų buvo įvertinta 6 kategorijų skalėje. Žemiausią reitingą – „priešiška privatumui“ – gavo vienintelė „Google“.
Pastaroji tyrimo ataskaitoje kaltinama pažeidžianti kertinius privatumo principus: renka informaciją apie vartotojų IP adresus ir net nepripažįsta, jog tai asmeniniai duomenys, seka vartotojų elgseną internete (paieškos užklausas, spaudžiamas nuorodas), dalinasi sukaupta privačia informacija su trečiosiomis šalimis. Be to, pabrėžiama, kad „Google“ kone su kiekviena nauja paslauga įdiegia vis daugiau vartotojų sekimo technologijų ir nerodo jokių ketinimų geranoriškai bendradarbiauti su privatumu besirūpinančiomis organizacijomis.
„Kompanijos „Google“ augantys gebėjimai įsismelkti į interneto vartotojų gyvenimo smulkmenas, jų gyvenimo būdą, mūsų įsitikinimu, turėtų būti lydimi aiškiai apibrėžtomis, brandžiomis pastangomis užtikrinti privatumą. Iki šiol tai nebuvo pademonstruota. Veikiau pastebėjome požiūrį, kuris yra akivaizdžiai priešiškas ir, švelniai tariant, prieštaringas bei dviprasmiškas“, - teigiama ataskaitoje.
Pažymėtina, kad aukščiausio reitingo - „draugiška privatumui“ – negavo nė viena į tyrimą įtraukta bendrovė. Tuo tarpu nemažai jų užsidirbo nors ir kiek geresnius nei „Google“, tačiau taip pat neįkvepiančius pasitikėjimo reitingus. Tarp „esminę grėsmę privatumui“ keliančių kompanijų pateko AOL, „Apple“, „Facebook“, „Yahoo“ ir dar keletas gerai žinomų vardų. Pozityviausiai privatumo srityje („teikiančios dėmesį privatumui“) įvertintos BBC, „eBay“, „Wikipedia“, Last.fm, „LinkedIn“, „LiveJournal“.
„Google“ pastaruoju metu susilaukia daug kritikos dėl savo privatumo politikos. Susirūpinimą dėl vartotojų asmeninių duomenų saugojimo neseniai išreiškė Europos Sąjungos institucijos, be to, JAV nagrinėjama užklausa, ar „Google“ susijungimas su pastarosios neseniai įsigyta interneto bendrove „DoubleClick“ nesukels grėsmės vartotojų privatumui.