Vakarų kompanijų sprendimai gali turėti teigiamos įtakos Kinijos bendrovėms. Šios šalies automobilių gamintojai galimai pasinaudos atsiradusiomis galimybėmis Rusijos rinkoje, kuomet po Rusijos armijos pradėtos karinės invazijos, daugelis Vakarų bendrovių nusprendė atsitraukti nuo šios šalies rinkos.
„Volkswagen“, BMW, „Hyundai“ ir „Toyota“ bent jau laikinai sustabdė savo transporto priemonių gamybą ir prekybą Rusijoje. Tuo tarpu Kinijos bendrovės tyli ir į diskusijas apie savo veiksmus nesileidžia.
„Jeigu JAV ir Europos Sąjungos sankcijos Rusijai išliktų ilgą laiką, Kinijos automobilių gamintojams atsiras galimybė užimti didelį dalį Rusijos rinkos“, – pastebi „Bernstein“ vyresnysis analitikas Eunice‘as Lee, kuris daugiausiai dėmesio skiria būtent Azijos automobilių gamintojams.
Kaip žinia, Kinija nėra įvedusi jokių sankcijų Rusijai, o tai turėtų uždegti ganėtinai ryškią žalią šviesą vietinėms bendrovėms. Ir panašu, kad situacija šiuo klausimu neturėtų kisi. Kaip jau minėjome, šios šalies įmonės vangiai kalba apie sankcijas Rusijai. Pavyzdžiui, Kinijos bendrovė „Geely“, kuri valdo tokius prekinius ženklus kaip „Volvo“, „Polestar“ ar „Smart“, teigė, jog jų prekyba Rusijoje yra beveik sustojusi, tačiau į detalesnes kalbas nesileido, praneša „Automative News“ portalas.
Pažymima, jog per pastaruosius metus kiniškų transporto priemonių eksportas iš Kinijos į Rusiją išaugo tris kartus. 2021 metais į Rusija atkeliavo daugiau nei 122 tūkst. automobilių, kuomet 2020 metais šis skaičius siekė vos 42 tūkst. Svarbų faktorių čia turėtų vaidinti ir Rusijoje turimos gamyklos.
Kinijos automobilių gamintoja „Great Wall“ turi gamyklą Tuloje, netoli Maskvos, o „Geely“ automobiliu gamina Baltarusijoje, kuri itin glaudžiai siejama su Rusija. Įdomu ir tai, jog „Chery“, dar vienas kinų gamintojas, dar pernai vedė derybas su vietinėmis Rusijos įmonėmis dėl automobilių surinkimo šalyje.
Verta pastebėti, jog praėjusiais metais iš 1,67 mln. Rusijoje parduotų automobilių – 18 proc. buvo importuojama iš kitų šalių, o likusioji dalis – pagaminti būtent Rusijoje. Kalbant apie kinų kompanijų populiarumą, tai geriausius rezultatus fiksavo „Haval“, kuri rikiavosi 12 pozicijoje.
Maskvoje įsikūrusios Europos verslo asociacijos duomenimis, „Chery“ užėmė 13 vietą, o „Geely“ rikiavosi 16 pozicijoje. Žinoma, nesunku nuspėti, jog šiti rezultatai artimiausiu metu gali ženkliai pasikeisti. Kaip bebūtų, viskas ganėtinai stipriai priklauso ir nuo to, kiek ilgai Rusija bus prispausta sankcijų.