Automobilių gamintojų noras pasiūlyti gerokai pigesnius elektromobilius veikiausiai turės būti kiek užslopintas. Rusijos invazija į Ukrainą iškėlė žaliavų kainas į viršų, tai turėtų būti blogos naujienos ne tik „Tesla“ vadovui Elonui Muskui, bet ir daugeliui kitų.
Pasaulyje fiksuojamas kylančios nikelio, ličio ir kitų medžiagų kainos gali gerokai sulėtinti ir netgi laikinai pakeisti ilgalaikę baterijų kainų mažėjimo tendencija. Rinkos analitikas Gregory Milleris mano, kad tokia tendencija gali pristabdyti ir baterijų technologijos tobulinimą.
Žinoma, reikėtų nepamiršti, jog pastaruosius metus tiekimo grandinė ir taip buvo sutrikusi, o tam didžiulę įtaką turėjo ne tik COVID-19 pandemija, tačiau ir pasaulinis lustų trūkumas. Net neabejojama, kad dabar situacija taps dar blogesne.
„Didėjančios žaliavų kainos gali pratęsti terminą, kuris buvo brėžiamas EV ir ICE transporto priemonių kainų susilyginimui, o tai gali sutrikdyti ir platesnį elektromobilių naudojimą“, – kalbėjo analitikas.
„Benchmark Mineral Intelligence“ analitikas pažymi ir tai, jog šiemet galime išvysti ir didėjančią ličio jonų baterijų elementų vidutinę kainą. Toks reiškinys rinkoje neužfiksuotas jau daugiau nei metus. Verta pastebėti, jog Rusijos bendrovė „Nornickel“ pagamina maždaug 20 proc. nikelio, kuris ir naudojamas elektromobilių baterijose. Ši šalis taip pat yra didelė aliuminio, kuris taip pat naudojamas akumuliatoriuose, tiekėja.
Prastėjančią situaciją puikiai iliustruoja ir iki rekordinių aukštumų iškilusi nikelio ir aliuminio kaina, ką, neabejotinai, įtakojo karinis konfliktas Ukrainoje. Daugelis baiminasi, jog dėl Rusijos agresijos, kuri tęsiasi jau daugiau nei 12 dienų, gali sutrikti „Nornickel“ eksportas.
Žinoma, reikėtų nepamiršti ir to, jog kilo ir naftos kainos, o dabar jos pasiekė aukštumas, kurių niekas neregėjo nuo 2008 metų. Tai gali tapti savotiška atsvara, kuri paskatintų didesnį susidomėjimą elektromobiliais.
Per pastaruosius metus išaugo „Tesla“ kuriamų transporto priemonių kainos, tačiau E.Muskas neslėpė, jog netolimoje ateityje elektromobilių kaina turėtų tapti analogiška vidaus degimo varikliais aprūpinto transporto. Kaip bebūtų, panašu, kad tokių dienų dabar gali tekti palaukti gerokai ilgiau nei prognozuota.
Tyrimų bendrovė „Cox Automative“ paskaičiavo, jog sausio mėnesį JAV rinkoje parduotų elektromobilių vidutinė kaina siekė maždaug 63 tūkst. JAV dolerių, o tai yra net 35 proc. daugiau nei bendras visų transporto priemonių vidurkis. Pastarasis šiuo metu siekia maždaug 46 tūkst. JAV dolerių.