Nepaisant to, kad internetas vis labiau tampa nemokamų gėrybių zona, tačiau paskelbtas tyrimas rodo, kad už kai kuriuos – net ir neapčiuopiamus – dalykus vartotojai yra pasiryžę mokėti. Carnegie Mellon universiteto mokslininkai mano, kad žmonės sutiktų mokėti papildomus pinigus už privatumo garantijas.
Mokslininkai stebėjo grupės interneto vartotojų nuo 18 iki 71 metų elgseną. Šiems žmonėms buvo suteikta suma pinigų, kurią jie turėjo išleisti pirkdami tam tikrus daiktus internete. Sistema, kuria naudojosi tiriamieji, kiekvienai el.prekybos svetainei priskirdavo tam tikrą saugumo reitingą pagal tinklalapio taikomą privatumo politiką.
Paaiškėjo, kad apie 60 proc. tyrimo dalyvių buvo nusiteikę papildomai sumokėti 60 centų nuo kiekvienos išleistos 15 JAV dolerių dydžio sumos, jei tik tai reikštų didesnes privatumo garantijas. Taip tiriamieji elgėsi nepaisant to, kad jiems buvo leista pasilikti sau eksperimento metu sutaupytus pinigus.
Anot mokslininkų, šis tyrimas paneigia iki šiol elektroninių parduotuvių pirštus tvirtinimus, jog interneto vartotojams nerūpi privatumas ir jie yra pasirengę jį aukoti mažesnės kainos vardan. Ateityje planuojama atlikti naują tyrimą, kuris padėtų detaliau įvertinti privatumo svarbą vartotojams virtualioje erdvėje.