„Volkswagen“, kaip ir visi kiti automobilių gamintojai, stipriai stumiasi link savo elektrinės ateities. „Volkswagen“ jau dabar yra svarbus elektromobilių gamintojas. Bet dabar „Volkswagen Group“ planuoja savo pardavėjams pritaikyti elektromobilių kvotų sistemą – kam jos reikia?
„Volkswagen ID.5“. Gamintojo nuotrauka
Ši informacija, paskelbta „Automobilwoche“, nėra oficiali – kalbama, kad ji buvo įtraukta į nutekintą vidinį susirašinėjimą. Teigiama, kad „Volkswagen“ didesnėms atstovybėms leis užsakyti daugiau elektromobilių. Pavyzdžiui, kompanija per metus planuojanti parduoti 999 automobilius, galės užsakyti 15 „ID.3“ ir 25 „ID.4“. Mažesnės atstovybės bus ribojamos labiau, nors ši sistema metų eigoje galės būti koreguojama.
Elektromobilių pardavimas yra svarbus „Volkswagen“ prioritetas, tačiau kaip ir kam juos parduoti yra strateginės svarbos klausimas. Tiesa yra ta, kad „Volkswagen“ negali pagaminti pakankamai elektromobilių, kad patenkintų visą rinkos poreikį. Palyginti vėlai pradėta elektrifikacija ir puslaidininkių krizė verčia „Volkswagen“ riboti elektromobilių pardavimus.
Dabar užsakyto „ID.3“ gali tekti laukti metus („Volkswagen“ teigia, kad užsakymas būtų įvykdytas per „daugiau nei devynis mėnesius“), dabar užsakytas „Audi Q4 e-tron“ atkeliaus tik 2023-iųjų viduryje. Hibridiniai automobiliai irgi kenčia nuo susidariusios situacijos – „Škoda Octavia iV“ pas savo pirkėją keliauja gerokai ilgiau nei metus.
Tai kam riboti pardavimus, jei problema yra gamyboje? Na, „Volkswagen“ nenori, kad vienoje atstovybėje būtų labai daug ilgai laukiančių pirkėjų. Kitaip tariant, norima, kad tas mažas naujų automobilių kiekis būtų paskirstytas tolygiau. Gamybos klausimo išspręsti greitai nepavyks, nes jis priklauso nuo globalių faktorių – pandemijos ir lustų trūkumo. Taigi, lieka riboti pardavimus, kad „Volkswagen“ elektromobiliai bent jau būtų matomi didesniame geografiniame regione.