„Renault“, „Nissan“ ir „Mitsubishi Motors“ automobilių gamintojos planuoja tris kartus padidinti savo investicijas bei kartu kurti naujus elektromobilius, naujienų portalui „Reuters“ tokią informaciją pateikė du apie planą žinantys asmenys. Kadangi automobilių rinkos veteranai susiduria su naujų konkurentų spaudimu ir numatomu paklausos pokyčiu bei persiorientavimu į elektromobilius, Prancūzijos ir Japonijos aljanso dalyvės tokių įvykių fone nedelsia bei siekia pagilinti bendradarbiavimą tarp kompanijų.
Tikimasi, kad šios trys įmonės greitu metu paskelbs planą investuoti daugiau nei 20 milijardų eurų (23 milijardus dolerių) per ateinančius penkerius metus į elektromobilių kūrimą. Manoma, kad iki 2030 m. automobilių gamintojų aljansas pasiūlys daugiau nei 30 naujų elektromobilių modelių, paremtų penkiomis bendromis platformomis.
Į prognozuojamą 20 milijardų ateities investiciją neįtraukta 10 milijardų eurų suma, kurią automobilių kompanijų grupė jau išleido savo transporto priemonių elektrifikacijos procesui. Tokią informaciją pateikė tie patys du apie planą žinantys asmenys, kurių pavardės neatskleistos.
„Nissan“, „Renault“ ir „Mitsubishi“ atstovai spaudai sekmadienį neatsakė į prašymus pakomentuoti pasirodžiusią informaciją.
„Aljansas iki 2030 m.“ – šiuo skambiu planu siekiama parodyti intensyvesnį bendradarbiavimą tarp minėtųjų automobilių gamintojų, pabrėžiant ir skiriant daug dėmesio bendrai automobilių elektrifikacijos ir jungtinio mobilumo vizijai“ – teigė vienas iš šaltinių. Manoma, kad penkios bendros gamintojų aljanso naujų automobilių platformos apims maždaug 90 procentų visų elektromobilių, kuriuos įmonės turėtų sukurti ir rinkai pasiūlyti iki 2030 m.
5 jungtinės elektromobilių platformos
Minėtasis trijų įmonių aljansas sukūrė ir iš dalies gamyboje įdiegė keturias bendras elektromobilių platformas.
Viena platforma, pavadinta „CMF-EV“, skirta tokiems automobiliams kaip „Renault Megane E-Tech“ akumuliatoriniam elektriniam kompaktiškam automobiliui ir būsimajai naujienai – „Nissan Ariya“. Kita platforma skirta mažiau kainuojantiems, paprastesniems automobiliams, įskaitant „Dacia Spring“ mini automobilį ir panašius modelius iš „Nissan“ bei šios kompanijos Kinijos rinkos partnerį „Dongfeng“. Kitos dvi elektromobilių platformos skirtos mikro mini, Japonijoje vadinamoms „kei cars“, ir lengvosioms, komerciniams tikslams naudojamoms, transporto priemonėms.
Šaltiniai, pateikę informaciją apie naujojo Japonijos – Prancūzijos gamintojų aljanso planus, teigė, kad iki šio dešimtmečio vidurio aljansas siekia įdiegti penktą bendrą mažiems elektromobiliams skirtą platformą, kurią sukūrė „Renault“.
„Nissan“ jau nusprendė naudoti naujausią „Renault“ kūrinį, platformą pavadinimu „CMFB-EV“, ir kitus standartizuotus komponentus, kad elektrifikuotų mažąjį „Nissan Micra“ automobilį, tikimasi, kad „Renault“ sukurs panašų elektromobilį, pagrįstą ta pačia platforma. Numatoma, kad „Micra EV“ bus išleistas iki šio dešimtmečio vidurio. „Renault“ planuoja iki 2024 m. išleisti visiškai elektrinį mažą automobilį „Renault 5“ ir teigė, kad sukurs dar vieną nedidelę transporto priemonę, greičiausiai visureigį, įkvėptą klasikinio „Renault 4L“ dizaino.