Kompiuterinių technologijų rinkos senbuvė „Microsoft“ pasidalino antrojo finansinių 2022-ųjų ketvirčio rezultatais, pasak kurių įmonės apyvarta siekė 51,7 mlrd., o grynasis pelnas 18,8 mlrd. JAV dolerių. Lyginant šią statistiką su praėjusių metų to paties periodo rezultatais, kompanijos pelnas pakilo net 20 proc. Apyvartai augti labiausiai padėjo populiarumo neprarandantis „Microsoft Office“ biuro programų paketas, „Windows“ operacinė sistema bei virtualios duomenų saugyklos.
Žinoma, dėl pandemijos auga ir kompiuterių pardavimai. „Windows 11“ tai antrasis ketvirtis rinkoje, tad papildomo pelno kompanija gauna ir iš sutarčių su kitais kompiuterių gamintojais, diegiančiais šią operacinę sistemą į naujausius savo įrenginius. Posėdžio su investuotojais metu kompanijos generalinis direktorius Satya Nadella teigė, jog kompanija pastebi nemenkus pokyčius kompiuterių poreikyje, mat pastaruoju metu išaugo ne tik aktyvių asmeninių kompiuterių skaičius, bet ir prie jų praleidžiamo laiko kiekis. Visame pasaulyje yra maždaug 1,4 mlrd. aktyvių „Windows 10“ bei „Windows 11“ kompiuterių per mėnesį, teigė įmonės vadovas.
„Microsoft“ neva buvo pasirengusi „Surface“ serijos įrenginių populiarumo nuosmukiui, tačiau šis segmentas parodė 8 proc. augimą po to, kai kompanija pristatė „Surface Pro 8“ bei „Surface Laptop Studio“. Pati įmonė tiki, jog būtent „Surface Laptop“ nešiojamųjų kompiuterių serija labiausiai prisideda prie augimo.
Dėl išaugusio žaidimų konsolių poreikio, užfiksuotas ir „Xbox Series X“ bei „Series S“ pardavimų šuolis – pačių konsolių pardavimai per pastaruosius kelis mėnesius pakilo 4 proc., o žaidimų pardavimai 10 proc. Anksčiau šį mėnesį „Microsoft“ taip pat pranešė, jog „Xbox Game Pass“ prenumeratorių skaičius perkopė 25 mln. pasirodžius „Halo Infinite“ bei „Forza Horizon 5“.
Tikėtina, kad kompanijos populiarumas ir pelnas ateityje ir toliau augs, ypač turint omenyje neseniai paviešintą faktą, jog „Microsoft“ įsigijo „Activision Blizzard“ už 68,7 mlrd. dolerių. Kuomet ši sutartis bus užbaigta, tikėtina, šių metų rudenį, prasidedant finansiniams 2023-iesiems, „Microsoft“ oficialiai taps populiarių žaidimų franšizių, kaip „Warcraft“, „Diablo“, „Overwatch“ bei „Call of Duty“, leidėja – tai neabejotinai prisidės prie didesnio bendro įmonės pelno