Automobilių pardavimai praėjusių metų pabaigoje buvo tiesiog tragiški. Gruodžio mėnesį Europoje užfiksuotas net 21,7 proc. kritimas, o tai iš esmės lėmė lustų trūkumas ir itin spartus koronaviruso atvejų augimas. Tačiau žvelgiant į bendrus metinius rezultatus – situacija ne tokia ir tragiška, bet ekspertų prognozių ji vis dėlto nepasiekė.
Remiantis ACEA duomenimis, 2021 metais automobilių pardavimai Europoje sumažėjo 1,5 proc., lyginant su 2020 metais. Geriausius rezultatus, žinoma, pavyko pademonstruoti toms bendrovėms, kurios geriausiai sugebėjo tvarkytis su mikroschemų trūkumu, o tarp tokių – „Hyundai“ ir „Toyota“. Deja, tačiau daugeliui kitų, tarp kurių „Renault“, „Daimler“ ar „Volkswagen Group“ – metai buvo itin prasti, tiek žvelgiant į pardavimus, tiek ir į užimamą rinkos dalį.
VW sugebėjo išsaugoti pirmąją poziciją Europoje, tačiau šios bendrovės pardavimai susitraukė per 6,2 proc. Antroje vietoje – „Peugeot“, kuri taip pat užfiksavo mažesnius pardavimus nei anksčiau. Įdomu tai, jog trečioje vietoje likusi „Toyota“ pardavė tik 12 tūkst. automobilių mažiau nei „Peugoet“, o dar metais anksčiau ši bendrovė rikiavosi tik šeštoje pozicijoje.
2021 metai buvo išties išskirtiniai, o tai nesunku pastebėti ir automobilių rinkoje. Daugelis bendrovių didžiulį dėmesį skyrė tiems modeliams, kurie generuoja didžiausią pelną, o taip elektriniams variantams. Akivaizdu, kad išankstinės prognozės nepasitvirtino ir po nesėkmingų 2020 metų, 2021 buvo dar kiek prastesni ir grįžti prie 2019 metų rodiklių buvo neįmanoma.
Lyginant su 2019 metais, praėjusių metų transporto priemonių pardavimai buvo 25 proc. mažesni. Dar viena įdomi detalė – „Hyundai Group“ sėkmė, žvelgiant į praėjusių metų pardavimų statistika. Ši bendrovė užfiksavo 22 proc. siekiantį pardavimų augimą, kas yra geriausias rezultatas rinkoje.
Europoje niekam nepavyko užfiksuoti tokių gerų rezultatų, o arčiausiai to buvo „Toyota“, kurios pardavimai išaugo 10 proc.