Aplinkosauginės kategorijos žmonėms atrodo per daug abstrakčios, tolimos ir neaiškios. Dėl to elektromobiliai iš tikrųjų įsigalės ir paplis tada, kai naudoti juos bus praktiškiau, patogiau ir pigiau. Ir tai – ne tolima ateitis.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Kai žmonės elektromobilius pirks dėl to, kad jie jiems tiesiog labiau tinka ir patinka, vidaus degimo variklis galės apversti smėlio laikrodį – jo laikas visiškai artės į pabaigą. Jau artėja, bet kol kas elektromobilių plėtrą stabdo kaina. Tačiau yra ženklų, rodančių, kad elektromobiliai yra ne ateitis, o dabartis.
Neseniai rašėme, kad baterijų keitimo stotelių Taivane jau visai greitai bus daugiau nei degalinių. Jei Taivanas jums atrodo kaip tolima šalis, gal labiau nustebins „British Petroleum“ pranešimas, kad jau visai tuoj elektromobilių įkrovimo stotelės bus pelningesnės už degalines.
Naftos bendrovės į elektromobilių infrastruktūrą investabo kone prisiversdamos. Kaip ir pirmieji elektromobilių pirkėjai. Tačiau naujausi duomenys rodo, kad Jungtinėje Karalystėje veikiantis įkrovimo stotelių tinklas „BP pulse“ greitai pasieks degalinių pelningumo lygį. Emma Delaney „Reuters“ teigė: „mes artėjame prie taško, kai greitojo įkrovimo verslo pagrindai bus geresni nei degalinių“.
BP neprognozuoja, kada elektromobilių įkrovimo stotelių pelningumas pralenks degalinių rodiklius. Tačiau augimas yra milžiniškas: trečiojo 2021 metų ketvirčio BP elektros pardavimai elektromobiliams įkrauti buvo 45 % didesni nei antrąjį ketvirtį. Tais pačiais metais!
Tiesa, elektromobilių įkrovimo verslas BP milžiniškų pinigų kol kas nesukraus, nes daug pinigų reikia investuoti į infrastruktūrą. Šiuo metu BP turi 11 tūkstančių stotelių, bet jau 2030 metais nori jų turėti 70 tūkstančių. BP nesidomi lėtesniu, bet patogesniu įkrovimu – stotelių į apšvietimo stulpus kol kas nemontuos. BP ketina siūlyti 50-150 kW įkrovimą. Ir tam buvo ruošiamasi jau kurį laiką – dar 2018 metais BP investavo į greitojo įkrovimo technologijų startuolį „StoreDot“.
Daug kas manė, kad elektromobiliai pražudys didžiausias iškastinio kuro kompanijas. Kai kurioms iš jų iš tikrųjų gali būti riesta. Bet kitos tiesiog prisitaikys. Geriausios naftos kompanijos iš tikrųjų yra energetikos milžinės – „Shell“ taip pat vysto elektromobilių įkrovimo schemą.