Per praėjusį gruodį šalies gyventojų išlaidos internete, palyginti su analogišku laikotarpiu prieš metus, išaugo maždaug trečdaliu ir sudarė daugiau kaip 167 mln. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys. Tuo metu bendra per visus 2021 m. banko klientų išleista pinigų suma lietuviškose interneto parduotuvėse siekė daugiau kaip 1,5 mlrd. eurų ir buvo apie 50 proc. didesnė negu ankstesniais metais, rašoma banko pranešime žinaisklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Bendrame interneto prekybos kontekste gruodžio mėnuo vis labiau išsiskiria iš kitų metų mėnesių. Antrus metus iš eilės fiksuojame, kad lietuviai internetu aktyviai apsipirkinėja ištisą mėnesį, ir palyginti su kitais metų mėnesiais, per gruodį apsipirkimų skaičius ir išleidžiama suma išauga iki 30 proc.“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimantas Trumpickas.
Pasak D.Trumpicko, gruodis išsiskiria ir tuo, kad šį mėnesį vyrauja vidutiniškai brangesni pirkiniai. Vieno gruodžio apsipirkimo vertė vidutiniškai sudaro 47 eurus − tai yra dešimtadaliu daugiau nei įprastai.
Praėjusiais metais „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atlikta apklausa parodė, kad apie 50 proc. visų dovanų šalies gyventojai ketina įsigyti internetu. Tai antri metai iš eilės, kai tokia santykinai didelė dalis šalies gyventojų šventinių dovanų planavo ieškoti internete.
„Dėl pandemijos atsiradę ribojimai ir išaugęs atsargumas dėl sveikatos rizikų buvo vieni iš pagrindinių veiksnių, dėl kurių fiksavome spartų pastarųjų poros metų interneto prekybos augimą. Tikėtina, kad šios elgsenos tendencijos jau tampa nuolatiniu pirkėjų įpročiu, o prekyba internetu − natūraliu gyventojų pasirinkimu“, – pastebi „Swedbank“ atstovas.
Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, interneto prekybos apyvarta nuo 2019 m. išaugo beveik 3 kartus, o apsipirkimų internetu skaičius – daugiau kaip 2 kartus. Šiuo metu per vieną mėnesį Lietuvos interneto parduotuvėse šalies gyventojai atlieka apie 3 mln. pirkimų, kurių metu išleidžia apie 130 mln. eurų.
Tiesa, pasak D. Trumpicko, interneto prekyba nesiekė 20 proc. visos mažmeninės prekybos, todėl plėtros potencialas šioje srityje dar neišnaudotas, o jos augimas ir artimiausiais metais turėtų būti kur kas spartesnis už visos mažmeninės prekybos augimą.
Kaip yra parodžiusi „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa, per artimiausius dvejus metus savo išlaidas internete ketina padidinti daugiau nei 40 proc. šalies gyventojų, o jų išlaidos turėtų augti iki 30 proc., palyginti su dabartiniu išlaidų lygiu.