Rinkos tyrimų bendrovės „Counterpoint Research“ direktorius Richardas Windsoras visai neseniai kalbėjo apie ateities automobilių elektronikos rinkos tendencijos ir ekologiją. Iš pirmo žvilgsnio šis segmentas neturi nieko bendra su sritimis, iš kurių „Counterpoint“, kaip rinkos tyrimų bendrovė, renka duomenis. Tačiau elektromobiliai tapo populiaria tema ir „Counterpoint“ pateikė kelias įdomias prognozes automobilių pramonės atžvilgiu.
Rinkos tyrimų bendrovė prognozuoja, kad per ateinančius du dešimtmečius bendra automobilių paklausa rinkoje sumažės mažiausiai 65 proc. Dar viena prognozė – lustų kiekis kiekviename pagaminamame automobilyje padvigubės. Kitaip tariant, šiuolaikinė automobilių rinka susiduria su rimtais pokyčiais ir mes, siekdami ją suprasti ir gebėti tinkamai panaudoti turimą informaciją, turėtume tą rinką atidžiai stebėti.
Vis dėlto, pagrindinis klausimas išlieka tas pats – ką automobilių pramonė gali padaryti, kad sumažintų neigiamus padarinius, ypač pardavimų mažėjimą. Pasak R. Windsoro, ši sritis turi mažą pelningumą. Tad ateityje galėsime pastebėti įdomią tendenciją, kai daugelis mažų ir vidutinių automobilių gamintojų susijungs į dideles korporacijas, kad atlaikytų rinkos pokyčius ir iššūkius. Šiuo metu visame pasaulyje yra maždaug 26 automobilių kompanijos, gaminančios elektrines transporto priemones. Tačiau gali būti, kad ateityje jų liks tik trys ar keturios.
Kalbant apie kainas, tikėtina, kad netrukus elektromobilių ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių kainos palaipsniui susilygins. Tačiau elektrinės transporto priemonės turi rimtų pranašumų. Svarbus elektra varomų transporto priemonių konkurencinis pranašumas yra tas, kad jos gali tarnauti ilgiau, nei kai kurie naujieji vidaus degimo varikliais varomi automobiliai.
Įdomu tai, kad „Tesla“ kompanijos prognozė atitinka „Counterpoint“ automobilių sektoriaus ateities įžvalgas. Kaip pažymėjo Elonas Muskas, elektromobiliu nuvažiavus apie 800 000 km, akumuliatoriaus našumas sumažėja iki 20 proc. Trumpiau tariant, vairuotojams nereikia taip dažnai keisti automobilių. Be to, gerokai sumažėjo automobilių pirkimo ir priežiūros išlaidos. Akivaizdu, kad elektromobilių priežiūra yra pigesnė, nes yra mažiau keičiamų dalių, nenaudojamas toks kuras kaip benzinas ar dyzelinas ir t.t. Žvelgiant iš šios perspektyvos, „Counterpoint“ požiūriu, elektromobilių ekonomiškumas yra labai patrauklus vartotojams.
Šiuolaikinei automobilių pramonei plėtojant vadinamas „keturias automobilių modernizacijos sritis“ ir autonominio vairavimo funkciją, bendra automobilių paklausa ateityje ženkliai mažės. Iki 2047 metų bendras pasaulyje naudojamų automobilių skaičius sumažės iki vos 44 mln. Iki tol autonominės transporto priemonės apims beveik visą transporto priemonių rinką. Čia galime pastebėti dar vieną verslo galimybę. Skaitmeninės paslaugos automobiliams taps svarbia ir perspektyvia verslo kryptimi.
„Counterpoint“ prognozuoja, kad iki 2024 metų išlaidos skaitmeninėms automobilių paslaugoms gali siekti net 1,6 trilijono JAV dolerių. R. Windsoras mano, kad tol, kol originalios įrangos ir automobilių gamintojai galės transformuotis, keistis ir teikti automobilių pirkėjams šias skaitmenines paslaugas, šios sumos jiems užteks išgyventi ir išsilaikyti konkurencingoje ir sparčiai besikeičiančioje automobilių rinkoje.