Didžiosios Britanijos automobilių gamintojams lapkritis buvo lėčiausias ir prasčiausias per paskutinius 37 metus, automobilių gamybos sektorius sunkiai tvarkėsi su koronaviruso pandemijos poveikiu pasaulinėms tiekimo grandinėms, tai rodo įvairūs šios pramonės šakos duomenys.
Šių metų lapkritį Didžiojoje Britanijoje užfiksuoti 29 proc. mažesni automobilių gamybos skaičiai, 75756 pagaminti vienetai, lyginant su 2020 metų lapkričiu. Drastiškas gamybos sumažėjimas užfiksuotas nepaisant to, kad elektromobilių gamyba išaugo net 53 proc., praėjusį ketvirtadienį tokią informaciją pranešė Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugija (SMMT). Šis lapkritis buvo penktas gamybos nuosmukio Didžiojoje Britanijoje mėnuo iš eilės, tai taip pat prasčiausias lapkričio mėnesio rezultatas nuo 1984 metų.
Dalį gamybos apimčių kritimo lėmė liepą visam laikui uždaryta „Honda“ automobilių gamykla, tačiau SMMT vadovas Mike'as Hawesas teigė, kad šie skaičiai kelia „neįtikėtiną nerimą“ ir pabrėžė pramonės padėties rimtumą. Per pirmuosius 11 2021 m. mėnesių Didžiosios Britanijos automobilių pramonės sektorius užfiksavo kiek mažiau nei 800 000 pagamintų transporto priemonių – net 433 000 automobiliais mažiau, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, prieš prasidedant pandemijai.
„Covid daro didelį poveikį tiekimo grandinėms, sukeldamas pasaulinį automobilių dalių, ypač puslaidininkių, trūkumą, o tai greičiausiai paveiks visą sektorių ir kitais metais“, – sakė M. Hawesas.
„Naujo ekonomikos sulėtėjimo, kurį kelia koronaviruso Omicron variantas, ir augančios infliacijos rizika buvo sunkiausia verslo aplinka per pastaruosius dešimtmečius, – sakė M. Hawesas. – Turime kreiptis į vyriausybę, kad ji teiktų paramos priemones taip pat, kaip ji tai daro kitiems Covid paveiktiems sektoriams“.
Didžioji Britanija antradienį paskelbė skirsianti apie 1 milijardą svarų papildomos paramos šalies laisvalaikio verslo sričiai, kuri labiausiai nukentėjo nuo „Omicron“ atmainos, su ja susijusių ribojimų. M.Hawesas teigė, kad Didžiosios Britanijos automobilių pramonė yra pasirengusi tam, kad nuo sausio 1 d. JK pasienyje bus pradėta visapusiška muitinė kontrolė po Didžiosios Britanijos išėjimo iš Europos Sąjungos, tačiau bet koks delsimas ir papildomos patikros dar labiau apsunkins automobilių bei jų dalių tiekimo grandinės operacijas. „Jei dėl pakitusios tvarkos kiltų kokių nors problemų, būtina nedelsiant įgyvendinti nenumatytų atvejų priemones, kad tarpvalstybinė prekyba vyktų sklandžiai“, – sakė jis.