Automobilių kompanijos jau seniai buvo giriamos dėl savo patirties logistikos srityje, todėl atrodo mažai tikėtina tai, kad jos nerado išeities iš lustų tiekimo krizės. Net jei automobilių gamintojai ir turi savo sprendimo būdus, kol kas didžioji dalis iš jų šiuo klausimu – nebylios.
Lustų trūkumo situacija yra sudėtingesnė, nei gali atrodyti, nes kiekvienas automobilių gamintojas turi daugybę skirtingų krizės sprendimo scenarijų, kuriuos lemia jų tiekėjų susitarimai, gamybos pajėgumai ir kt., viskas priklauso nuo veiksnių, kurių automobilių gamintojai negali kontroliuoti, įskaitant ir natūralų lustų tiekimo mažinimą dėl mažėjančios bendrosios paklausos, atsirandančios kitose pramonės šakose dėl įvairių priežasčių – nuo potvynių, gaisrų, žemės drebėjimų, iki koronaviruso protrūkių gamybos sektoriuje.
Siekdamas atidžiau pažvelgti į esamą problematišką lustų tiekimo grandinės situaciją, vienas „LMC Auto“ analitikas sumodeliavo kiekvieno automobilių gamintojo turimas atsargas. Skaičiavimai nėra tikslūs, tačiau preliminarūs rezultatai tokie: 2021 m. pagamintų automobilių deficitas Vakarų Europoje sieks 1,2 mln. vienetų, o toks skaičius lengvai nustelbtų 1 mln. transporto priemonių trūkumą, gamybinės krizės akivaizdoje užfiksuotą šių metų kovo – gegužės mėnesiais, kai Covid-19 nusiaubė senojo žemyno regioną. Trumpiau tariant, dabartinė lustų krizė gamybos skaičių atžvilgiu automobilių industriją paveikė stipriau, nei prieš tai automobilių surinkimo linijų darbą trikdžiusi pandemija.
Automobilių pirkėjams, klientams, kurių daugelis susiję su išperkamąja automobilių nuoma (lizingu), kurių sutarties sąlygas iki kriziniu laikotarpiu būtų nesunku keisti, automobilių pramonės krizė kelia daug didesnį nerimą, nei kitiems žmonėms. Taip yra todėl, kad išperkamosios nuomos sąlygos šiuo metu – daug griežtesnės, o norint gauti naują automobilį lizingo būdu, reikia skubiai registruoti savo užsakymą tam, kad atsirastų vietos tarp kitų, tokiu būdu net iki 12 mėnesių naujo automobilio laukiančių, žmonių! Automobilių pardavėjai, kaip ir klientai, kartais patenka į patį įtemptos situacijos epicentrą, bandydami suvaldyti pasiūlos neatitinkančią paklausą.
„LMC“ kompanija pateikė ir savo prognozę, kurie automobilių gamintojai kada atsigaus. Čia pastebėtas vienos kompanijos išskirtinumas - „Ford“ naujų automobilių atsargos nuo 2021 m. antrojo ketvirčio iki 2022 m. pirmojo ketvirčio didėja daugiau nei dvigubai, tačiau tai labiau parodo, kaip smarkiai kompanija nukentėjo ir kaip stipriai dabar ji stengiasi visomis išgalėmis mažinti transporto priemonių deficitą. Net ir padidinusi atsargų kiekį, „Ford“ bent kurį laiką negrįš į priešpandeminį lygį. „Mercedes“, „Nissan“ ir „Renault“ taip pat patenka į „kritinių“ kompanijų sąrašą, jų automobilių pasiūla bus gerokai apribota net iki kitų metų kovo.
Galbūt automobilių gamintojai niekada ir nesistengs grįžti į priešpandeminį pagamintų automobilių atsargų lygį. Dabartinėje rinkoje klientai turi nedaug transporto priemonių pasirinkimo alternatyvų, o automobilių nuolaidos yra mažesnės nei bet kada, todėl rinkodaros kaštai ir pelno maržos – išskirtinai naudingos automobilių gamintojams. Tačiau siekiant taikyti naują gamybos – pardavimo modelį rinkoje, kiekvienas automobilių gamintojas turės tiksliai laikytis nusistatyto plano ir sekti turimų atsargų skaičius. Unikalios sąlygos skatina unikalių sprendimų atradimą, o prie rinkos situacijos nesugebantys prisitaikyti gamintojai išgyvena didžiulius nuostolius.