Duomenų analitikos kompanija „Gartner“ teigia, jog didieji automobilių koncernai galėtų pradėti kurti savo pačių mikroschemas. Jų teigimu, tai suteiktų įmonėms daugiau kontrolės ties programinės įrangos atnaujinimu, naudojamų žemėlapių parinkimu ir net palengvintų darbą gamybos grandinėje. „Gartner“ manymu bent penki iš dešimties didžiausių automobilių gamintojų gali pasirinkti šį kelią, įvertindami dėl puslaidininkių elementų trūkumo patiriamą nuostolį per pastaruosius porą metų.
Savo prognozės motyvaciją „Gartner“ viceprezidentas Gaurav Gupta grindžia taip:
„Automobiliuose diegiamos puslaidininkių grandinės yra itin kompleksiškos. Daugeliu atvejų mikroschemų gamintojai pateikia automobilių kompanijoms jau baigtą ir diegimui paruoštą produktą, o tai reiškia, jog prisitaikymas prie besikeičiančių poreikių bei paklausos patenkinimas užtrunka gana ilgai. Kadangi prognozuoti komponentų gavimą bei veikimą tapo sudėtinga, automobilių koncernai gali norėti siekti daugiau skaidrumo bei kontrolės savo komponentų tiekimo grandinėje.“
Gupta taip pat teigia, jog pamokos, kurias automobilių kūrėjai bus išmokę dėl mikroprocesorių deficito, paspartins jų evoliuciją į technologijų kompanijas. Toks komentaras yra savotiškai įdomus, turint omenyje, jog tradicinės technologijų srities lyderės, kaip „Apple“ bei „Alphabet“, turi savų ambicijų transporto sektoriuje.
Paskutinis ir kone svarbiausias „Gartner“ komentaras iš vartotojo perspektyvos yra tai, jog ėmę patys gaminti elektronikos komponentus gamintojai gali pakelti ir automobilių kainas – firmos teigimu vidutinė įprasto automobilio kaina JAV bei Vokietijoje gali pasiekti 50 tūkst. JAV dolerių jau 2025-aisiais. Tai gali reikšti, jog didesnė dalis žmonių rinksis taisyti senesnius automobilius ir neskubės įsigyti naujų pasibaigus lizingo laikotarpiui.