Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (toliau – LRTK) neseniai atliktas tyrimas parodė, kad užsakomosios visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų platformos „Netflix“ populiarumas Lietuvoje 2021 m., palyginus su praėjusiais metais vėl augo.
2020 m. pirmąjį pusmetį „Netflix“ vartotojų skaičius siekė 40 000, 2020 m. antrąjį pusmetį vartotojų skaičius išaugo iki apytiksliai 51 000, o 2021 m. pirmąjį pusmetį – 65 000 vartotojų (2019 m. „Netflix“ paslaugomis naudojosi apie 20 000 vartotojų, o 2018 m. – tik apie 7 000). Lyginant 2020 m. ir 2021 m. pirmojo pusmečio rezultatus, tai sudaro 62 procentus.
LRTK pastebi, kad šiuo metu „Netflix“ platforma yra viena iš svarbiausių žaidėjų Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkoje.
Reikia pažymėti, kad „Netflix“ vaizdo platforma daro didelį ekonominį poveikį Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkos paslaugų teikėjams ir visiems vietinės audiovizualinės produkcijos gamintojams.
LRTK tyrimą atliko remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais duomenimis apie „Netflix“ platformą valdančios Nyderlandų bendrovės „Netflix International B.V.“ deklaruotą mokėtiną pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumą.