Dėl nuolat kylančių televizorių kainų, jų paklausa tampa vis mažesnė. Tai puikiai atsispindi metinių pardavimų skaičiuose – jie vis dar žemesni už praėjusių metų to paties periodo pardavimus. Panašu, kad net švenčių sezonas nelabai padės pardavimams – nors per pastarąjį ketvirtį televizorių pardavimai išaugo 8,3 %, metinis parduotų įrenginių kiekis vis dar 14,7 % žemesnis nei tuo pat laiku praėjusiais metais.
Rinkos tyrimais užsiimanti kompanija „TrendForce“ pastebėjo, jog šiemet TV įrenginių kainos staiga ėmė kristi rugpjūčio mėnesį, tačiau išskirtinai Kinijoje. Įdomu ir tai, jog atėjus rudeniui Kinijoje įsikūrę gamintojai ėmė taikyti nuolaidas savo produkcijai – jiems tai puikiausias būdas praplėsti savo vartotojų lauką bei „atidirbti“ ankstesnių ketvirčių trūkumus.
Kainų kritimas pasieks ir kitas šalis bei kontinentus, tačiau to reikės palaukti dar bent porą mėnesių – pasak „TrendForce“, globalios rinkos šis kainų pokytis nepasieks iki pirmojo 2022-ųjų ketvirčio dėl gamybos bei transporto sutrikimų. Kompanijos, kurioms sunkiai sekasi užtikrinti pastovų tiekimą, nesugebės padidinti savo pardavimų ir paskutiniame šių metų ketvirtyje.
Prognozuojama, jog paskutiniame ketvirtyje bendri televizorių pardavimai pasieks 59,13 mln. vienetų, kas reikštų 12,6 % augimą nuo praėjusio ketvirčio ir 10,3 % kritimą lyginant su praėjusių metų statistika. Ekspertų teigimu, tokie pardavimų skaičiai bus vieni žemiausių per pastaruosius keletą metų.
Ne paslaptis, jog pernai televizorių pardavimus paskatino ir pandemija, tačiau daugelyje Europos šalių bei Amerikoje gyvenimas pamažu grįžta į įprastas vėžes. Nors netikėtas TV pardavimų augimas leido išaugti ir įrenginių kainoms, dabar jis prarado pagreitį. Pakilusios medžiagų bei transportavimo kainos yra vieni esminių faktorių, dėl kurių pardavimai mažėja, tačiau net ir įvertinus visas priežastis, anksčiau minėtas metinis parduotų vienetų skaičius bus mažesnis, nei metų pradžios prognozėse – sausio mėnesį analitikai manė, jog televizorių pardavimai sieks maždaug 210 mln. vienetų, o tai bus vos 3,2 % kritimas nuo ankstesnių metų.
Krenta ne visų televizorių pardavimai
Nepaisant bendro parduotų televizorių skaičiaus kritimo, įrenginiai su OLED panelėmis siekia rekordinius pardavimus – jų šiemet bus parduota beveik 7 mln. globaliu mastu, o tai žymi net 72,8 % metinį augimą. Tačiau OLED populiarumas taip pat nėra be priežasties – didelė dalis gamintojų siekė užtikrinti, kad OLED ekranus turinčių televizorių gamyba būtų apsaugota nuo nesklandumų. To pasekoje kainų skirtumas tarp LCD ir OLED įrenginių yra kaip niekad mažas.
Žvelgiant į konkrečius gamintojus, rinkos dominavimu gali pasigirti „LG“, kurios televizoriai sudaro net 60 % šių metų pardavimų. Antroje vietoje yra „Sony“ su 20 %, o trečioje „Panasonic“ su 7 %. Nors ir nepateko į geriausiųjų trejetuką, neįtikėtinu augimu gali pasigirti „Xiaomi“ ir „Sharp“, kurių pardavimai išaugo atitinkamai 900 % ir 140 %.
Galiausiai „TrendForce“ praneša, jog kitąmet didžiosios kompanijos susitelks ties didelių, aukšto lygio, televizorių gamyba, tad ieškantiems nedidelio arba vidutinės klasės televizoriaus gali tekti apsvarstyti ir mažesnių gamintojų siūlomus modelius.