Prieš keletą dienų vertingiausių pasaulio automobilių gamintojų sąrašas atrodė taip – „Tesla“, „Toyota“ ir „Volkswagen“. Dabar didžiausias vokiečių automobilių koncernas nukrito į ketvirtąją vietą. Kas jį išstūmė? Kompanija, kurios automobilių kelyje gyvai tikriausiai net nesate matę.
„Rivian R1T“. Gamintojo nuotrauka
Prieš kelerius metus visi stebėjosi „Tesla“ augimu. Tiesą sakant, ne vienas ekspertas tuomet manė, kad tai gali būti burbulas, nes „Tesla“ modelių gama nėra labai plati, o ir gamybiniai pajėgumai vis dar vystomi. Jei tai buvo burbulas, tai plieninis ir nesprogstantis – šiandien „Tesla Motors“ yra trilijono dolerių kompanija.
Antroje vietoje pagal kompanijos vertę automobilių pasaulyje jau kurį laiką yra „Toyota“. Didžiausias japonų automobilių gamintojas ne tik neskuba į elektrifikacijos traukinį, bet dar ir norėtų patraukti jo avarinius stabdžius. Tačiau neįmanoma paneigti fakto, kad „Toyota“ turi labai stiprias pozicijas visose didžiosiose rinkose. Tiesa, paskutiniais vertinimais „Toyota“ kompanijos vertė yra beveik 4 kartus mažesnė nei „Tesla“.
Trečiojoje vietoje dar visai neseniai buvo „Volkswagen“. Vokiečių automobilių gamintojas sparčia elektrifikuojasi ir norėtų gamyboje sekti „Tesla“ pavyzdžiu. Tačiau VW prekės ženklas vis dar yra tampriai surištas su vidaus degimo varikliais ir kompanijos vertė pastaruoju metu nebeauga. Dabar „Volkswagen“ yra vertinama 137,88 milijardais dolerių ir šiandien kompanija šiame sąraše nukrito į ketvirtąją vietą.
Kas trečiojoje? Ogi „Rivian“! Vakar Kalifornijos elektromobilių startuolio vertė išaugo visais 15,6 % ir pasiekė 151,95 milijardus dolerių. „Rivian“ kuria elektrinius forgunus „Amazon“, pikapą R1T ir visureigį R1S. Toks specializuotas modelių pasirinkimas, atrodo, suveikė – „Rivian“ jau yra matoma kaip kieta, nuotykiams pasiruošusi markė, nors jos automobiliai tik visai neseniai pradėjo riedėti į gatves. Negi investuotojai išprotėjo?
Na, galbūt. Tačiau „Rivian“ vertę kelia ne tik stiprus įvaizdis, bet ir kompanijos gebėjimas pritraukti tiesiogines investicijas. Dar liepą „Rivian“ sėkmingai uždarė 2,5 milijardų dolerių investicijų etapą. Iš dalies taip yra dėl to, kad pasaulis ruošiasi lūžiui, kai elektromobiliai taps dominuojančia asmeninio transporto priemone. Nepamirškite, kad daugybė šalių jau turi paruoštą elektromobilių skatinimo politiką, draudžiančią tolesnį vidaus degimo variklių naudojimą. „Rivian“ sėkmė parašyta visur – versle, politikoje, rinkos segmento praktikose.
Ar „Rivian“ aplenks „Toyota“ ir galbūt pasikandžios su „Tesla“? Na, sunku pasakyti. Pikapai ir visureigiai yra labai populiarūs, ypač JAV, kuri yra viena iš pagrindinių elektromobilių rinkų, bet norint užsiauginti dar didesnę vertę „Rivian“ turėtų siūlyti ir kasdieniškesnius automobilius tiems, kurie į bekelę nesižvalgo.