Naujoje „Strategy Analytics“ ataskaitoje teigiama, kad kompiuterių rinka 2021 metų trečiąjį ketvirtį sugebėjo išaugti net 8 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Augimas vyko nepaisant techninės įrangos tiekimo apribojimų. Tačiau analizės autoriai mano, kad situacija – laikina, nes pasiūlos trūkumas ir didėjančios kompiuterių komponentų kainos pamažu spaudžia pagrindinius rinkos žaidėjus, ateities ketvirčių prognozės dėl to išlieka didele nežinomybe.
„Lenovo“ – didžiausia kompanija kompiuterių rinkoje – vis dar pirmauja su 23 proc. bendros kompiuterių dalimi, kompanijos produktų siuntų skaičius išaugo 5 proc. palyginti su praėjusių metų trečiuoju ketvirčiu. „HP“ aktyviai vejasi „Lenovo“ su 21 proc. bendros rinkos dalimi, tačiau jos siuntų rodikliai, priešingai nei „Lenovo“ 5 proc. sumažėjo, palyginti su praėjusių metų trečiuoju ketvirčiu.
„Dell“ pasiekė milžinišką 50 % savo produktų siuntų augimo šuolį ir šį ketvirtį užfiksavo net 12,2 mln. parduotų kompiuterių visame pasaulyje. Dėl šios priežasties kompanija 5,1 proc. padidino savo užimamos pasaulinės kompiuterių rinkos dalį ir dabar užima net 18,2 % visos rinkos!
„Apple“ kompanijos operacinės sistemos „macOS“ pagrindu veikiančių kompiuterių pardavimai rugsėjį taip pat fiksavo prieaugį – rinkai buvo pristatyta didžiausia visų laikų kompanijos kompiuterių siunta per vieną ketvirtį – net 6,5 mln. vienetų. Tai yra maždaug 10 % augimas per metus, pakankamas skaičius, kad kompanija išlaikytų solidžią 10 % pasaulinės kompiuterių rinkos pardavimų dalį.
„Asus“, savo ruožtu, užima 5 vietą tarp didžiausią rinkos dalį turinčių kompiuterių pardavėjų. (10 % kompiuterių pardavimų skaičiaus augimas svariai prisideda prie to, kad šiuo metu kompanija užima apie 8 % visos kompiuterių pardavimų rinkos.
„Strategy Analytics“ apibūdina kelis pagrindinius veiksnius, prisidedančius prie bendro kompiuterių rinkos augimo. Viena iš priežasčių – žmonės, grįžtantys į darbo vietas po pandemijos, ir įmonės, ieškančios būdų, kaip padidinti produktyvumą. Tačiau negalime nepastebėti to, kad nuolaidos aukščiausios kokybės ir žaidimų įrenginiams kai kuriems vartotojams suteikė priežastį greičiau atnaujinti savo turėtą įrangą. Į švietimą orientuotų kompiuterių paklausos augimas taip pat prisidėjo prie bendro rinkos pardavimų augimo.