Pastaruosius metus, daugelis automobilių gamintojų, išgyvena ne pačius geriausius laikus, o pagrindinė to priežastis – pasaulinis mikroschemų trūkumas. Ir nors daugelis prognozavo, jog situacija turėtų stabilizuotis šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje, tačiau tokios kalbos jau turėtų būti istorija.
Jeigu ketinate įsigyti naują automobilį – reikėtų susitaikyti, jog jų gamyba ir toliau mažės, o tai reiškia, kad viskas nebus taip paprasta kaip anksčiau. Pramonės asociacija ACEA skelbia, jog pasaulinis lustų trūkumas, neabejotinai, tęsis ir 2022 metais, o tai reiškia ir tai, kad šiai asociacijai priklausantys automobilių gamintojai ir vėl nepajėgs įgyvendinti savo gamybos planų, atskleidžia „Bloomberg News“ gauti dokumentai.
„Šiais ir kitais metais automobilių gamybos apimtys Europoje greičiausiai bus gerokai mažesnės, nei tikėtasi, – rašoma ACEA grupės priede prie Europos Komisijai išsiųsto laiško. – Pasiūla neatitiks paklausos“.
Europos automobilių sektorius, žinoma, nenukris iki pražūtingų praėjusių metų rodiklių, kai regiono gamintojai užregistravo blogiausius rugsėjo mėnesio pardavimus per daugiau nei ketvirtį amžiaus. Dėl pasaulinio lustų trūkumo, kuris koreguoja gamybos linijų darbotvarkę, gamybos apimtis ir pačių automobilių gamintojų planus, automobilių – naujų ir naudotų – kainos šoktelėjo mažėjant jų pasiūlai rinkoje.
Naujausias ACEA situacijos įvertinimas yra smūgis kai kurių situaciją sekusių analitikų, tyrėjų lūkesčiams, kurie manė, kad puslaidininkių trūkumas sumažės jau kitais metais. „IHS Markit“ tikisi, kad Europos automobilių gamyba kitais metais padidės 16 procentų iki beveik 18,6 mln. pagamintų automobilių vienetų, o tai priartins pramonę prie ikipandeminio lygio – maždaug 20 mln. per metus Europoje pagamintų automobilių.
ACEA savo prognozes 2022 metams paskelbs jų pradžioje. Aukščiau minėtame laiške Europos Komisijai, ACEA grupė taip pat paragino imtis veiksmų siekiant sumažinti automobilių gamintojų priklausomybę nuo Azijos lustų tiekėjų, kad ateityje būtų išvengta tiekimo grandinės sutrikimų. „Dėl situacijos rimtumo reikia stipraus ir koordinuoto atsako visoje Europos Sąjungoje“, – laiške rašė ACEA prezidentas Oliveris Zipse, kuris taip pat yra BMW generalinis direktorius.