„Volkswagen“ grupė sumažino savo pardavimui paruošiamų automobilių kiekį, kompanijos pardavimų lūkesčius ir perspėjo visuomenę dėl kompanijos išlaidų mažinimo, o nuolatinis mikroschemų trūkumas smukdo VW trečiojo šių metų ketvirčio pelną.
Trečiojo ketvirčio veiklos pelnas sumažėjo 12 proc., iki 2,8 mlrd. eurų, teigiama bendrovės išplatintame pranešime. Pelno marža sumažėjo nuo 5,4 proc. sumažėjo iki 4,9 procento. Dėl laikinai sustabdytų VW, „Škoda“, „Audi“ ir „Seat“ gamybos linijų krito ir pagaminimų automobilių kiekis. Trečiąjį ketvirtį fiksuojamas 24 proc. nuosmukis, kas reiškia, jog „Volkswagen“ minėtojo periodo metu pagamino iki 1,97 mln. automobilių.
„Po rekordiškai gerais rezultatais pasižymėjusio pirmojo pusmečio, puslaidininkių trūkumai trečiąjį ketvirtį mums aiškiai parodė, kad dar nesame pakankamai atsparūs tokiem rinkos svyravimams“, – sakė VW finansų direktorius Arno Antlitzas. „Tai aiškiai rodo, kad turime ir toliau ryžtingai stengtis gerinti savo išlaidų struktūras ir našumą visose kompanijos veiklos srityse“, – pridūrė jis.
Dėl tiekimo trūkumo „Volkswagen Group“ dabar tikisi, kad tiekimas 2021 metais atitiks 2020 metų rodiklius, nors anksčiau įmonė prognozavo rezultatų augimą. Kaip ir kiti automobilių gamintojai, VW įveikė mikroschemų krizę, sutelkdama dėmesį į pelningiausių modelių gamybą. Daugiausiai dėmesio bendrovė skyrė „Porsche“ ir „Audi“ prekiniams ženklams, kurie padėjo išlaikyti didelę dalį kompanijos pelno maržos.
Reguliarus pelnas yra gyvybiškai svarbus, kompanijai siekiant paremti ambicingiausią automobilių pramonėje perėjimo prie elektromobilių gamybos planą. VW siekia iki šio dešimtmečio vidurio aplenkti „Tesla“ ir tapti didžiausia pasaulyje elektromobilių pardavėja.
Kompanijos darbuotojų atstovai šį mėnesį pranešė, kad pagrindinė VW gamykla Volfsburge, Vokietijoje, susiduria su daugiau nei 130 000 „Golf“ modelio automobilių pristatymų vėlavimu. Pasak atstovų, toks gamybos vėlavimas prilygsta maždaug keturiems mėnesiams darbo gamykloje ir prisideda prie 110 000 naujų perkamiausio VW prekinio ženklo modelio – visureigio „Tiguan“ – užsakymų skaičiaus.
„Vykstant lustų tiekimo krizei, tikėtina, kad iki metų pabaigos VW užsakymų skaičius padidės iki maždaug pusės milijono automobilių“, – sakė generalinis VW direktorius Herbertas Diessas. Jis mano, kad kai kurie lustų prieinamumo apribojimai išliks dar ir kitąmet.
„Dėl didesnių gamybos sąnaudų, lustų tiekimo sutrikimai turės didesnį poveikį VW uždarbio, pelno maržoms, nei kompanijos kolegoms iš Vokietijos – automobilių gamintojams „Daimler“ ir BMW“, – taip teigė šį mėnesį paskelbtoje ataskaitoje „Sanford Bernstein“ analitikas Arndtas Ellinghorstas. Pasak jo, VW fiksuotos išlaidos sudaro daugiau nei 30 proc. pajamų, palyginti su maždaug 25 procentais išlaidų kitų įmonių atveju.
VW šiemet siekia pakoreguotos pelno maržos, sieksiančios nuo 6 iki 7,5 proc. nuo kompanijos uždarbio, kuomet per pirmuosius šešis mėnesius kompanija uždirbo 11,4 mlrd. eurų pelno. Tai jau daugiau nei 10 mlrd. eurų didesnis pelnas, kurį ji uždirbo per visus 2020 metus, kai COVID-19 pandemija laikinai sustabdė didelę dalį automobilių gamybos, pardavimo procesų.