Pasaulinis lustų trūkumas į nepavydėtiną situaciją stumia ne tik gamintojus, tačiau ir pirkėjus. Dėl mikroschemų deficito tampa vis sunkiau įsigyti naują automobilį, o pavojaus varpais skambina jau ne vienas gamintojas. Ir nors su problemomis susiduria didžioji dalis elektroniką gaminančių kompanijų, tačiau tai ką išgyvena transporto priemonių rinka – tiesiog neįtikėtina.
Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos (SMMT) duomenimis, praėjusį mėnesį automobilių gamyba Jungtinėje Karalystėje sumažėjo 42 procentais bei taip nukrito iki žemiausio rugsėjo mėnesį fiksuoto gamybos lygio nuo 1982 metų rugsėjo.
Lustų trūkumas ir toliau trikdo gamybos sektorių visame pasaulyje, o praėjusį mėnesį iš Didžiosios Britanijos gamyklų linijų iš viso išriedėjo 67 169 nauji automobiliai, informaciją pranešė SMMT.
Atlikdama apklausą, automobilių gamintojų ir prekybininkų asociacija taip pat nustatė, kad daugiau nei aštuonis iš dešimties jos narių neigiamai paveikė lustų trūkumas, kurį skatino tokie veiksniai kaip kainų padidėjimas ir mažėjantis užsakymų skaičius. Kai kurie automobilių sektoriaus atstovai, siekdami sušvelninti problemą, kaip sprendimą naudojo darbuotojų atleidimą ir sutrumpintas darbo valandas.
„Pramonė ir toliau kovoja su pandemijos padariniais, nes puslaidininkių trūkumas stabdo gamybą“, – sakė SMMT generalinis direktorius Mike'as Hawesas.
M. Hawesas teigė, kad buvo galima nuveikti daugiau dėl automobilių pramonės trečiadienį oficialiai skelbiant suplanuotą JK vyriausybės biudžetą. „Buvo praleista galimybė iki biudžeto paskelbimo pasiūlyti reikšmingą trumpalaikę paramą, atsižvelgiant į su COVID susijusius tiekimo apribojimus ir didėjančias energijos kainas“.
Priminsime, kad su automobilių gamybos problemomis susiduria didžioji dalis gamintojų, o kai kurie iš jų net stabdo tam tikras gamybos linijas. Tikimasi, jog situacija rinkoje gali stabilizuotis kitų metų antroje pusėje.