„General Motors“ vadovė Mary Barra naujame interviu atskleidė, kad GM be jokios abejonės gali pavyti „Tesla“ pardavimus iki 2025-ųjų. Tai – labai keistas pasitikėjimas savimi, nes šiuo metu GM neparduoda jokio elektromobilio.
Gamintojo nuotrauka
„Tesla“ laužo vieną pardavimų rekordą po kito. Ir kompanijos rezultatai vis gerėja. Neseniai „Tesla“ gavo didžiulį 100 tūkstančių elektromobilių užsakymą iš „Hertz“ – jis per dieną pavertė Muską 36 milijardais dolerių turtingesniu. Tuo tarpu GM šiuo metu elektromobilių nesiūlo.
Na gerai, siūlo – „Bolt EV“ ir „Bolt EUV“ gamyba sustabdyta tik laikinai dėl to, kad teko atšaukti šiuos elektromobilius dėl baterijų problemų. Gamyba bus atnaujinta, bet didžioji dalis GM elektromobilių turi statusą „pakeliui“.
Pakeliui – ir „GMC Hummer EV“, ir „Cadillac Lyriq“, ir „Silverado E“, ir dar keli projektai. Tačiau naujų projektų turi ir „Tesla“, kuri stiprina savo pardavimus. „Tesla“ prekės ženklo vertė taip pat auga, taip kaip GM ketina pavyti „Tesla“ pardavimus ir dar taip greitai?
Panašu, kad Mary Barra kalba ne tik visuomenei, bet ir GM akcijų savininkams. Kita vertus, optimizmas galbūt nėra blogai. Barra mano, kad GM pranašumas bus modelių pasiūla – korporacija siūlys bent po vieną modelį į kiekvieną segmentą. Ir tuos modelius galima kepti greitai, nes skirtingos GM markės gali naudoti tas pačias platformas.
„Chevrolet“ – viena pelningiausių GM markių – 2025 metais ketina pristatyti elektrinį krosoverį. Jis, kaip žadama, kainuos apie 30 tūkstančių dolerių ir tai yra laikoma labai patrauklia kaina. Su tuo galima sutikti, bet tuo metu „Tesla“ tikriausiai jau siūlys apie 25 tūkstančius dolerių kainuojantį automobilį.
Ar GM vien modelių gausa gali pavyti „Tesla“ pardavimus? Žiūrint iš šalies, atrodo, kad GM per daug atsilieka, kad jaustų tokį optimizmą. Bet kuriuo atveju, pirkėjai turėtų išlošti – didesnė konkurencija turėtų pastūmėti technologijų progresą ir kainų smukimą.