Didžiulės Europos Sąjungos baudos pakeis automobilių rinkos veidą. Štai istorinė „Jaguar“ markė dabar bendradarbiaus su „Tesla“, bet ne elektromobilių kūrime.
Gamintojo nuotrauka
Europos Sąjunga taiko griežtus aplikosaugos standartus ir yra numačiusi baudas tiems automobilių gamintojams, kurių gaminiai peržengs nustatytus taršos tikslus. Baudos iš tikrųjų yra milžiniškos – 95 eurai už kiekvieną papildomą anglies gramą kilometrui. Ir ne, tai nėra modeliui taikoma bauda – tokius pinigus gamintojai turės mokėti už kiekvieną parduotą automobilį. Aišku, skaičiuojamos vidutinės parduotų automobilių emisijos, todėl vienas labai švarus automobilis gali atsverti vieną nešvarų.
„Jaguar“ elektrifikuojasi – „I-Pace“ iš tikrųjų yra pakankamai populiarus. Tačiau didžioji „Jaguar“ modelių gamos dalis yra greiti ir garsiai riaumojantys automobiliai. Tai ką darys istorinė britų markė? Prisijungs prie „Tesla“ emisijų burbulo, kur jau yra „Honda“.
„Tesla“ modelių gamoje nėra nei vieno benzininio ar dyzelinio automobilio, todėl kompanija pardavinėja vadinamuosius taršos kreditus. „Jaguar“ (tiksliau, visa JLR korporacija) nėra pirmoji klientė. Kiek anksčiau panašų susitarimą su „Tesla“ nutraukė „Fiat Chrysler Automobiles“. Taršos kreditus „Tesla“ pardavinėja ir konkurentams JAV. Taip „Tesla“ 2018 metais iš savo senamadiškų konkurentų uždirbo daugiau nei 225 milijonus dolerių.
„Tesla“ nėra vienintelis elektromobilių gamintojas, kuris gali taip uždirbti. „Volkswagen“ yra viename burbule su MG ir jos savininke kinų SAIC. Ateityje panašių susitarimų neabejotinai matysime dar daugiau. O tada – mažiau, nes gamintojai sparčiai keičia savo modelių gamas. „Range Rover“ tradiciškai buvo degalus godžiai ryjantis visureigis. Ką tik pristatyta naujausia jo versija yra šiek tiek švaresnė, bet 2024 metais „Range Rover“ turės ir elektromobilio versiją. Galbūt tuomet JLR nebebus „Tesla“ klientė.