„Hyundai“ ir „Kia“ įveikė lustų trūkumo krizę geriau nei dauguma konkurentų Europoje, ir visose pagrindinėse rinkose kompanijų pardavimai išaugo. Korėjos automobilių prekiniai ženklai pasinaudojo savo pirkimo strategija ir ryšiais su korėjiečių mikroschemų gamintojais, kad išvengtų ilgų gamyklų darbo sustabdymų, nuo kurių stipriai nukentėjo konkurentai, tokie kaip „Volkswagen Group“ ir „Stellantis“, pastarųjų masinės rinkos prekiniai ženklai – „Peugeot“, „Citroen“, „Fiat“ ir „Opel“.
Rugsėjo mėnesį „Hyundai – Kia“ grupė buvo ketvirta pagal dydį visoje Europoje. Grupės pardavimai ES, JK ir ELPA rinkose sumažėjo 25 proc., o automobilių registracijų skaičius padidėjo 6,9 proc. Užimama Europos rinkos dalis padidėjo iki 11,1 proc., palyginimui su 7,8 proc. Užimtos rinkos praėjusiais metais.
Rugsėjį šių dviejų prekių ženklų pardavimai ir rinkos dalis padidėjo daugumoje didžiųjų Europos rinkų. „Kia“ buvo antras pagal populiarumą automobilių gamintojas Jungtinėje Karalystėje, pelnęs 7,7 proc. rinkos, kas yra gerokai daugiau nei praėjusių metų rugsėjį, kuomet analogiškas rodiklis siekė 4,5 proc. „Kia“ rinkos dalis buvo šiek tiek mažesnė už 7,9 proc. rodiklį, kurį fiksavo „Toyota“ – geriausiai parduodamas prekinis automobilių ženklas šalyje. Tuo tarpu „Hyundai“ automobilių registracijos padidėjo 5,3 proc.6 proc.)
„Hyundai“ pardavimai Prancūzijoje šoktelėjo net 31 proc., o „Kia“ registracija padidėjo 14 proc. Jų rinkos dalys išaugo atitinkamai iki 3,3 ir 3,1 procento, kas dar pernai buvo 2 ir 2,2 proc. Italijoje „Hyundai“ pardavimus padidino 2,6 proc., o prekinio ženklo rinkos dalis išaugo iki 4 proc. „Kia“ pardavimai augo 7,6 proc., o ženklo dalis šalies rinkoje išaugo iki 4,5 proc. Ispanijoje „Kia“ automobilių registracijos padidėjo 3,3 proc. Bendra pardavimų dalis rinkoje augo iki 7,8 proc. „Hyundai“ pardavimus Ispanijoje padidino 8,9 proc., o prekinio ženklo užimama rinkos dalis išaugo iki 7,6 proc.
Korėjiečių prekiniai ženklai taip pat įgijo papildomą rinkos dalį Vokietijoje, nepaisant to, kad pardavimai sumažėjo. „Hyundai“ pardavimai šalies automobilių rinkoje, bendrai fiksavusioje net 26 proc. sumažėjimą, „susitraukė“ 12 proc. Tuo tarpu „Hyundai“ dalis bendroje rinkoje dėl mažesnio nei vidutinio pardavimų sumažėjimo, išaugo iki 5,3 proc. „Kia“ automobilių registracija sumažėjo 8,5 proc., tačiau šio ženklo užimama bendros šalies rinkos dalis išaugo iki 3,2 proc.
„Kia UK“ generalinis direktorius Paulas Philpottas savo pareiškime teigė, kad auganti bendrovės baterijomis varomų transporto priemonių, tokių kaip „e-Niro“ ir „Electric Soul“, paklausa padėjo „Kia“ pasiekti rekordinius rugsėjo mėnesio pardavimus Didžiojoje Britanijoje. „Hyundai“ atstovas spaudai sakė, kad didelė naujų modelių, tokių kaip visureigio „Tucson“, „i20“ mažojo hečbeko ir „Kona“ visiškai elektrinio mažojo visureigio, paklausa yra stiprus bendro kompanijos pardavimų augimo variklis.
Tiek „Hyundai“, tiek „Kia“ turi gamyklas Europoje, o Europoje sukurti modeliai turi bent iš dalies kitokią tiekimo grandinę nei Korėjoje, o tai padėjo jiems geriau susidoroti su lustų trūkumu ir sumažinti pardavimų, gamybos nuostolius, o kai kuriose rinkose ir labiau įsitvirtinti pozicijose bei padidinti pardavimus.
„Hyundai“ gamina „Tucson“, kompaktišką automobilį „i30“ ir „Kona“ Nosovice mieste Čekijoje. Jos gamykla Izmito mieste, Turkijoje, aprūpina Europos rinką mini automobiliais „i10“ ir „i20“. Slovakijoje, Žilinoje, „Kia“ gamina „Ceed“ kompaktišką hečbeką, „XCeed“ kompaktišką krosoverį ir „Sportage“ kompaktišką visureigį.
„Hyundai“ gamykla Nosovicėje nenutraukė gamybos dėl lustų trūkumo, nors darbuotojai ir praleido viršvalandžius šeštadienio pamainose, iš pradžių numatytose rugsėjį, sakė atstovas Petras Michnikas. Iki rugpjūčio mėnesio gamyba išaugo 33 proc., Iki 182 400 automobilių.
„Hyundai Motor“ generalinis direktorius Jose Munozas trečiadienį žurnalistams sakė, kad automobilių gamintojas nusprendė nesumažinti lustų užsakymų pandemijos metu, matydamas greitesnį ir didesnį Azijos rinkų atsigavimą nei tikėtasi. Automobilių gamintojas rugpjūtį ir rugsėjį išgyveno „sunkiausius mėnesius“, tačiau, pasak J.Munozo, blogiausia – jau praeityje.
Ioannis Roussis, „Kia Europe“ produktų rinkodaros vadovas, pirmadienį „Kia“ renginyje Ispanijoje sakė, kad sprendimas nesumažinti užsakymų buvo viena iš priežasčių, kodėl grupei pavyko geriau nei konkurentams atlaikyti lustų trūkumą. Ryšiai su Korėjos mikroschemų gamintojais taip pat padėjo „Hyundai“, „Kia“ ir grupės „Genesis premium“ prekės ženklui.
„Genesis“ neturėjo lustų problemų dėl savo ryšių su puslaidininkių gamintoja „SK Hynix“, – sakė prekės ženklo atstovas Europoje.