„Tesla“ automobiliai savo apimamuose segmentuose jau daugelį metų nurungia konkurentų transporto priemones, varomus iškastiniu kuru, tačiau paskutinės automobilių rinkos naujienos turėtų priversti suklusti visus klasikinius automobilių gamintojus senajame žemyne.
Vokietijos federalinės automobilių transporto tarnybos duomenimis, rugsėjį Vokietijoje parduota daugiau vidutinio dydžio automobilių „Tesla Model 3“ nei „Audi“, BMW ir „Mercedes“ prekinių ženklų sedanų. Būtent taip savo pozicijas stiprinantys amerikiečiai vokiečių namų rinkoje pardavė daugiau automobilių už visus tris Vokietijos aukščiausios kokybės prekinius ženklus.
„Wirtschafts Woche“ praneša, kad „Audi A4“, BMW 3 serija ir „Mercedes C/CLA-Class“ rugsėjo mėnesį iš viso parduota 6100 vienetų, o vien „Model 3“ – apie 6 800. Populiarusis „Tesla“ modelis dėl savo sėkmės buvo tam tikrais aspektais prilygintas „Volkswagen Golf“ – mažesnei ir daug pigesnei transporto priemonei, kuri ištisus dešimtmečius buvo vienas geriausiai parduodamų automobilių visame Europos žemyne.
Žinoma, visada yra pavojinga prognozuoti tendencijas, remiantis vieno mėnesio pardavimo duomenimis, ir čia reikia atsižvelgti į du įspėjimus, nurodančius įvairias galimas rizikas. Vokietijos automobilių gamintojams geros naujienos yra tai, kad „Tesla“ automobiliai į rinką tiekiami normuotais skaičiais, todėl vargu ar visų metų pardavimų rodikliai parodys tokį triuškinantį „Tesla“ triumfą. Be to, „Volkswagen“ grupė parduoda daug elektromobilių visuose pagrindiniuose prekiniuose ženkluose, tai yra „Audi“, „Porsche“, „Skoda“ ir „Volkswagen“. Tai didžiausia elektromobilių pardavimo įmonė Europoje, gerokai lenkianti „Tesla“, jei lyginsime bendras paravimų apimtis.
Blogos naujienos vokiečiams yra tos, kad netrukus „Tesla“ naujoji „Grünheide Gigafactory“ pradės savo veiklą. Iš čia pagamintų ir vokiečių rinkai skirtų automobilių transportavimo išlaidos bus kur kas mažesnės, gamykloje bus įdiegtos ir kelios naujos, sąnaudas taupyti padedančios inovacijos. Nenuostabu, kad „Volkswagen“ grupės generalinis direktorius Herbertas Diessas į esamą padėtį reaguoja labai rimtai. Neseniai jis savo aukščiausio lygio vadovams pasakė, kad bendrovei reikia visiškai atnaujinti gamyklas, skirtas elektromobilių gamybai, ir ėmėsi precedento neturinčio, ir prieštaringai vertinamo, žingsnio – pakviesti „Tesla“ vadovą Eloną Muską bendram pokalbiui.
Bendras situacija automobilių rinkoje šiuo metu yra tokia – iškastinio kuro produktais varomos transporto priemonės pamažu palieka Europą. „Wirtschafts Woche“ pasakoja, kad Vokietijos benzinu varomų transporto priemonių pardavimai rugsėjį sumažėjo 41 proc., palyginus su tuo pačiu mėnesiu prieš metus. Dyzelinių automobilių pardavimai tuo pačiu metu sumažėjo net 54 procentais, tuo tarpu hibridinių automobilių pardavimai išaugo 11 proc., įkraunamų hibridinių automobilių – 14 proc., o elektromobilių – net 59 proc.