Pasak šaltinio, tiesiogiai susipažinusio su šiuo klausimu, „Facebook“ planuoja kitą savaitę pakeisti savo bendrovės pavadinimą, kad jis atspindėtų kompanijos dėmesį naujo koncepto – metavisatos kūrimui.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Naujas konceptas
Būsimas pavadinimo pakeitimas, apie kurį generalinis direktorius Markas Zuckerbergas planuoja kalbėti spalio 28 d. vyksiančioje metinėje bendrovės konferencijoje „Connect“, bus skirtas atspindėti technologijų milžinės siekį būti žinomai ne tik dėl socialinės žiniasklaidos ir visų su ja susijusių blogybių.
Tikėtina, kad performavus prekės ženklą mėlynoji „Facebook“ programėlė taps vienu iš daugelio produktų, priklausančių pagrindinei bendrovei, prižiūrinčiai tokias grupes kaip „Instagram“, „WhatsApp“, „Oculus“ ir kt.
Kaip teigiama naujienų pranešimuose, „Facebook“ atstovas spaudai atsisakė komentuoti šią istoriją plačiau.
Jau dabar „Facebook“ turi daugiau nei 10 tūkst. darbuotojų, kuriančių vartotojams skirtą įrangą, pavyzdžiui, AR akinius, kurie, M. Zuckerbergo nuomone, ilgainiui bus tokie pat paplitę kaip išmanieji telefonai.
Liepos mėn. portalui „The Verge“ jis sakė, kad per ateinančius kelerius metus „mes iš tikrųjų pereisime nuo to požiūrio į mus kaip į socialinės žiniasklaidos bendrovę, prie to, kad tapsime metavisatos bendrove“.
Bendrovės metavisatos vizija – virtualus pasaulis, jungiantis įvairias skaitmenines aplinkas. Skirtingai nuo dabartinės VR, kuri dažniausiai naudojama žaidimams, šis virtualus pasaulis galėtų būti naudojamas praktiškai viskam – darbui, pramogoms, koncertams, kelionėms į kiną ar tiesiog pasilinksminimui. Trumpai tariant, jei norite pamatyti ateitį jau dabar, pažiūrėkite 2018 m. filmą „Oazė: Žaidimas prasideda“.
Visuomenės pasitikėjimas mažėja
Pakeitus prekės ženklą taip pat būtų galima dar labiau atskirti futuristinį darbą, į kurį orientuojasi M.Zuckerbergas, nuo intensyvios „Facebook“ kontrolės, kurią šiuo metu patiria dėl to, kaip veikia jo socialinė platforma. Buvusi darbuotoja Frances Haugen neseniai laikraščiui „The Wall Street Journal“ nutekino daugybę neigiamų vidaus dokumentų ir apie juos liudijo Kongrese. JAV ir kitų šalių antimonopolinės priežiūros institucijos bando suskaidyti bendrovę, o visuomenės pasitikėjimas tuo, kaip „Facebook“ vykdo veiklą, mažėja.
„Facebook“ nėra pirmoji gerai žinoma technologijų bendrovė, kuri plečiant savo užmojus keičia įmonės pavadinimą. 2015 m. „Google“ visiškai persitvarkė į kontroliuojančiąją bendrovę „Alphabet“, iš dalies norėdama parodyti, kad ji nebėra tik paieškos sistema. O „Snapchat“ 2016 m. persivadino į „Snap Inc.“ – tais pačiais metais, kai pradėjo vadintis „fotoaparatų bendrove“ ir pristatė pirmuosius fotoaparato akinius „Spectacles“.
Anot „The Verge“, naujasis „Facebook“ bendrovės pavadinimas yra griežtai saugoma paslaptis ir nėra plačiai žinomas net tarp visos kompanijos vyresniosios vadovybės. Galimas pavadinimas galėtų būti susijęs su „Horizon“ – vis dar neišleistos „Facebook-meets-Roblox“ VR versijos, kurią bendrovė kūrė pastaruosius kelerius metus, pavadinimu. Šios programos pavadinimas neseniai buvo pakeistas į „Horizon Worlds“ netrukus po to, kai „Facebook“ pademonstravo bendradarbiavimui darbo vietoje skirtą versiją „Horizon Workrooms“.
Dėmesys naujos kartos technologijoms
Be M.Zuckerbergo komentarų, „Facebook“ nuolat rengė dirvą, kad daugiau dėmesio skirtų naujos kartos technologijoms. Praėjusią vasarą jis įsteigė specialią metavisatos kūrimo komandą. Neseniai paskelbė, kad AR ir VR vadovas Andrew Bosworthas bus paaukštintas į vyriausiojo technologijų vadovo pareigas.
15min taip pat primena, kad vos prieš porą dienų „Facebook“ paskelbė apie planus įdarbinti dar 10 tūkst. darbuotojų, kurie dirbs su metaverslu Europoje.
Padėtį apsunkina tai, kad nors pastarosiomis savaitėmis „Facebook“ aktyviai propaguoja metavisatos idėją, ši sąvoka vis dar nėra plačiai suprantama. Kaip teigiama „The Verge“, šį terminą iš pradžių sukūrė mokslinės fantastikos romanų rašytojas Nealas Stephensonas, norėdamas apibūdinti virtualų pasaulį, į kurį žmonės pabėga iš distopinio realaus pasaulio. Dabar jį pradėjo vartoti viena didžiausių ir prieštaringiausiai vertinamų pasaulio bendrovių – laukia ilgas kelias iki galutinio produkto sukūrimo, kurio metu kompanijai teks paplušėti iš peties, kad įtikintų vartotojus šios naujos technologijos kuriama nauda.