Rugsėjį Europoje lengvųjų automobilių registracijos sumažėjo 25 proc. Mikroschemų trūkumas sumažino transporto priemonių tiekimą prekybos atstovybėms Senajame žemyne. Rugsėjo naujų automobilių pardavimai Europos Sąjungos, Jungtinės Karalystės ir ELPA rinkose siekė 972 723 vienetų, o tai yra mažiausias užfiksuotas mėnesinis pardavimų rodiklis nuo 1995 metų, skelbia ACEA.
Pasaulinis lustų trūkumas naikina automobilių rinką
Pramonės grupė ACEA pardavimų nuosmukį daugiausia sieja su mikroschemų trūkumu, dėl jo įvairiose automobilių gamyklose buvo sustabdyta arba sumažinta gamyba. Šis pardavimų kritimas automobilių pramonės nenuteikia optimistiškai – dėl Covid-19 sukeltų ribojimų teko laikinai sumažinti arba netgi kuriam laikui nutraukti naujų automobilių gamybą, užsitęsusios tiekimo problemos tapo ir daugybės automobilių pardavimo centrų užsidarymo priežastimi.
Po trijų paeiliui sekusių nuosmukių automobilių pardavimų rodikliai Europoje daugiau mėnesių fiksavo kritimą nei prieaugį. Automobilių rinkos tyrėjų manymu, transporto priemonių pardavimai šiais metais fiksuos sumažėjimą. Optimistines nuotaikas ir prognozes 2021 metų pradžioje, kai ACEA prognozavo apie 10 proc. metinį pardavimų augimą, aptemdė užsitęsusi mikroschemų tiekimo krizė bei dėl Covid-19 ligos protrūkių priverstinai daugelyje vietų sumažintas, stabdytas automobilių surinkimas.
„Šiuo metu prognozuojame, kad šie metai neužtemdys beviltiškai silpno 2020 metų automobilių pardavimų rezultato, – sakoma „LMC Automotive“ pranešime. – Mes darome prielaidą, kad tiekimo problemos automobilių sektoriui bus aktualios visus kitus metus ir toliau kenks ryšiui tarp teigiamų esminių paklausos veiksnių ir naujų transporto priemonių pardavimo“.
Visose pagrindinėse Europos rinkose rugsėjį fiksuotas dviženklis transporto priemonių pardavimų nuosmukis – pardavimai Jungtinėje Karalystėje sumažėjo 35 proc., Italijoje – 33 proc., Vokietijoje – 26 proc., Prancūzijoje – 21 proc. Kalbant apie konkrečias automobilių gamintojas, didžiausios Europoje automobilių kompanijos – „Volkswagen“ grupės – bendri pardavimai sumažėjo 30 proc., „Škoda“ pardavimai sumažėjo 40 proc., „Audi“ (kaip „VW“ prekinio ženklo) – 31 proc., o „Seat“ – 17 proc.
Antrosios pagal dydį automobilių kompanijos – „Stellantis“ – bendrieji pardavimai sumažėjo vidutiniškai 30 proc. Kompanijai priklausantys automobilių prekiniai ženklai fiksavo labai įvairius pardavimų rodiklius. „Alfa Romeo“ užfiksavo 47 proc., „Peugeot“ ir „Fiat“ – 36 proc., „Opel“ – 25 proc., „Jeep“ – 28 proc., o „Citroen“ – 24 proc. pardavimų mažėjimą. Prabangių „DS“ markės automobilių pardavimai išaugo 9 proc.
„Renault Group“ automobilių registracijos šį rugsėjį sumažėjo 24 proc., „Renault“ prekinio ženklo transporto priemonių registracijų sumažėjo 30 proc., o kito kompanijos ženklo – „Dacia“ – 14 proc.
„Hyundai-Kia“ – ketvirta pagal dydį Europos automobilių grupė pagal apimtį – rugsėjo mėnesį fiksavo naujų automobilių registracijų skaičiaus padidėjimą – 6,9 proc. prieaugį, o tai padidino jos rinkos dalį Europoje iki 11,1 proc., nuo 7,8 proc. bendros Europos rinkos dalies, užfiksuotos 2020 metų rugsėjo mėnesį. „Toyota Motor“ kompanijos pardavimai sumažėjo 18 proc. „Toyota“ prekinio ženklo pardavimai sumažėjo 19 proc., „Lexus“ – 11 proc.
„Mercedes-Benz“ automobilių registravimas „susitraukė“ 50 proc., O BMW – 17 proc. „Ford“ pardavimų apimtys sumažėjo 46 proc.
Automobilių gamintojai valdė pasiūlos trūkumą teikdami pirmenybę pelningiausiems modeliams ir mažindami išlaidas rinkodarai bei paskatoms bei taip didindami pelno maržas. Šio mėnesio pradžioje BMW padidino metinės grąžos iš automobilių gamybos prognozės intervalą iki 9,5 proc. – 10,5 proc., nuo ankstesnės 7 – 9 proc. galimos metinės grąžos prognozės.
Automobilių dalių tiekėjams sekėsi prasčiau, nei transporto priemonių gamintojams. Tarp įmonių, kurios pastarosiomis savaitėmis sumažino savo prognozuojamų pajamų gaires, yra Prancūzijos „Faurecia“, Vokietijos „Hella“ ir JAV akcijų biržoje listinguojama „Aptiv“.