Pasaulinės problemos ir toliau griauna automobilių gamintojų planus. „Škoda“ nuo spalio 18 dienos iki pat metų pabaigos žymiai sumažins arba net visiškai sustabdys automobilių gamybą dėl pasaulinio automobilių sektorių varginančio lustų trūkumo.
„Net „Škoda Auto“ nesugeba išvengti šios pasaulinės krizės“, – sakė „Škoda“ atstovas spaudai Tomas Kotera. Gamybos apribojimai yra didžiausi iki šiol Vidurio Europoje, ekonomistai teigė, kad dėl jų sumažės Čekijos valstybės augimo prognozės.
„Volkswagen“ grupei priklausanti „Škoda“ yra didžiausia Čekijos eksportuotoja. Prekinis ženklas jau turi dešimtis tūkstančių beveik baigtų, bet lustų laukiančių automobilių. Automobilių prekybos atstovai praneša, kad naujų transporto priemonių tenka laukti bent keletą mėnesių.
T.Kotera teigė, kad „Škoda“ norėjo sutelkti dėmesį į tai, kad beveik baigtų automobilių likučiai būtų kuo greičiau pristatyti klientams. Dėl „Škoda“ kompanijos problemų bendra įmonės automobilių gamyba šiais metais turėtų siekti panašius į 2020 metų rodiklius, maždaug 1,15 milijono pilnai paruoštų transporto priemonių. Tokią informaciją pranešė Čekijos automobilių pramonės asociacija. Anksčiau minėtoji asociacija tikėjosi, kad šiemet „Škoda“ pagamins apie 1,3 mln. automobilių.
Ketvirtadienį pateikti duomenys parodė, kad Čekijos pramonės produkcija rugpjūtį pirmą kartą nuo vasario mėnesio, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo, nes dėl pasaulinio lustų trūkumo pratęstos priverstinės atostogos automobilių gamybos sektoriaus darbuotojams smarkiai sumažino pačių transporto priemonių gamybos apimtis.
„Škoda“, kurios gamyba buvo sustabdyta rugsėjo pabaigoje, nebuvo vienintelė automobilių gamintoja, kuri Čekijoje susidūrė su pasauline lustų tiekimo problema. „Toyota“ savo gamykloje Koline taip pat susidūrė su priverstiniu gamybos apimčių mažinimu, įskaitant ir praėjusio mėnesio gamybinių planų ir jų vykdymo mažinimą.
Vengrija, kur „Mercedes-Benz“ ir „Suzuki“ turėjo apriboti tam tikrą gamybą, taip pat pastebėjo, kad dėl automobilių sektoriaus produkcijos problemų, šalies ekonominis augimas sumažėjo daugiau nei tikėtasi. Pagrindinės regiono prekybos partnerės Vokietijos – automobilių produkcija rugpjūtį irgi sumažėjo.
Automobilių gamintojai visame pasaulyje kovoja su puslaidininkių trūkumu, kurią iš dalies lėmė smarkiai padidėjusi paklausa po pandemijos. „Škoda“ atstovai prognozuoja, kad 2022 metų antroje pusėje puslaidininkių trūkumo tiekimo problemos palaipsniui nurims, situacija automobilių gamybos srityje stabilizuosis.