Neseniai vykusios „Apple“ antimonopolinės bylos metu paaiškėjo, kad kompanija iš žaidimų gauna daugiau pelno, nei „Xbox“ savininkė „Microsoft“, „PlayStation“ kūrėja „Sony“, „Nintendo“ ir vienas didžiausių žaidimų platintojų „Activision Blizzard Inc.“ kartu sudėjus. Visa tai apskaičiuota remiantis 2019-ųjų duomenimis.
Tikriausiai galvojate, kaip nė vieno žaidimo nesukūrusi kompanija gali viršyti net keturių šios rinkos milžinų pardavimus? Atsakymas paprastas – procentai. Nuo kiekvieno „App Store“ parduoto žaidimo Silicio Slėnio lyderė sau pasiima 30 % pelno nuo jo pardavimo kainos. „Wall Street Journal“ analitikai paskaičiavo, kad 2019-aisiais „Apple“ pelnas vien iš žaidimų siekė įspūdingus 8,5 milijardo JAV dolerių.
Pati „Apple“ paniekino šio tyrimo skaičiavimus ir teismo metu skelbė, jog skaičiai klaidingi – pasak jos, tikrieji pardavimai buvo mažesni, nes analitikai skaičiuodami neįtraukė parduotuvės išlaikymo kaštų. Kitos kompanijos, „Sensor Tower“, atliktas tyrimas parodė, jog bendras „App Store“ pelnas per metus siekia $15,9 mlrd., kas reiškia, jog $8,5 mlrd. siekiantys žaidimų pardavimai sudaro beveik 70 % uždarbio. Taikant teisme pristatytą „Apple“ maržų skaičiavimą, „App Store“ pelnas 2019-aisiais siekė 12,3 mlrd. JAV dolerių.
Teismo metu teisėjas nusprendė, jog JAV technologijų milžinė nėra monopolininkė, o viena iš priežasčių įvardino tai, kad mobiliųjų žaidimų rinka yra per greitai augantis sektorius. Tuo pačiu „Microsoft“ ir „Nvidia“ ima siūlyti žaidimų prenumeratų paslaugas, pasiekiamas per naršykles ir panaikinančias specifinių aplikacijų poreikį.
Galiausiai buvo priimta išvada, jog „Apple“ gali džiaugtis stambia rinkos porcija, siekiančia virš 55 %, ir neįtikėtinai didelėmis pelno skaičiavimo maržomis. Teismo proceso kaltininkei, „Epic Games“, nepavyko apeliuoti šio teismo sprendimo.