„Tesla“ trečiąjį ketvirtį visame pasaulyje klientams pristatė daugiau nei tikėtasi elektromobilių – net 241 300. Tai yra net 73 proc. daugiau nei prieš metus, kas puikiai iliustruoja bendrovės augimą bei jos produkcijos populiarumo augimą. Ketvirtinis pristatymas yra vienas iš labiausiai stebimų „Tesla“ kompanijos rodiklių. Šis rodiklis taip pat plačiai vertinamas kaip vartotojų paklausos elektromobiliams barometras pereinant nuo vidaus degimo varikliais prie elektra varomų transporto priemonių.
„Norime padėkoti savo klientams už pademonstruotą kantrybę, kai sprendžiame dideles pasaulines tiekimo grandinės ir logistikos problemas“, – sakoma „Tesla“ pranešime spaudai.
„Tesla Model 3“ ir „Model Y“ modelių pristatymai sudarė didžiulį parduotų ir pristatytų automobilių skaičių. Didėjantis „Tesla“ automobilių eksportas į Europą ir pigesnio „Y“ modelio pristatymas, analitikų teigimu, padėjo padidinti bendrą „Tesla“ gamybą ir su ja susijusius rezultatus. Ekspertų teigimu, JAV gamintojo sėkmę lėmė rekordiškai išaugę pristatymo skaičiai Kinijoje, o tai „panaikino bet kokią mintį, kad Kinijos rinkos paklausa lėtėja“. „Tesla“ dar nepaskelbė rugsėjo mėnesio Kinijos pardavimų rezultatų, o rugpjūtį jos Šanchajaus gamykla daugiau nei du trečdalius savo transporto priemonių eksportavo į Europą ir Azijos šalis.
Automobilių gamintojos trečiojo ketvirčio rezultatas viršijo vidutinį 223 677 automobilių pristatymų skaičių, kuris buvo išvestas iš 12 „Bloomberg“ apklaustų analitikų, trečiojo ketvirčio rezultatai taip pat viršijo ir vidutinę 221 952 pristatymų prognozę, kurią „Tesla“ pateikė investuotojams. Rezultatas buvo didesnis net už ankstesnį – 201 250 – kompanijos per ketvirtį pristatytų automobilių rekordą.
„Kadangi mikroschemų trūkumas smarkiai išplito automobilių pramonės šakoje ir visame pasaulyje kilo logistikos problemų, šie pristatymo skaičiai buvo akį traukiantys ir byloja apie elektrinių transporto priemonių paklausos trajektoriją, kuri atrodo gana tvirta, greitai auganti. Ateities perspektyvos rinkoje „Tesla“ kompanijai atrodo stabili“, – sakė „Wedbush Securities“ analitikas Danas Ivesas.
„Tesla“ skaičiai atrodo išties įspūdingai ir bendrame rinkos kontekste. Didžiausią smūgį patyrė „General Motors“ kompanija, kuri rugsėjį buvo sustabdžiusi pagrindinių sunkvežimių gamyklų darbą, o pardavimai kompanijos namų rinkoje (JAV) paskutinį ketvirtį sumažėjo visu trečdaliu. „Tesla“ neorganizuoja pardavimų pagal geografines sritis, regionus, tačiau JAV ir Kinija, mūsų turimais duomenimis, yra didžiausios kompanijos pardavimų rinkos. Įdomi detalė ir ta, jog daugiau nei 96 proc. kompanijai itin sėkmingų ketvirčio pardavimų sudarė „Model 3“ ir „Y“ automobiliai.
Verta prisiminti ir tai, jog E.Muskas dar visai neseniai ragino darbuotojus imtis visų įmanomų priemonių, jog būtų užtikrinti sėkmingi ketvirčio pabaigos rezultatai. Akivaizdu, kad visi veiksmai, kurių ėmėsi ši bendrovė – pasiteisino su kaupu.