Pasaulinės mikroschemų tiekimo problemos nesibaigia, o tai ypatingai skaudžiai atsiliepia automobilių pramonei. Daugelis gamintojų nuolat praneša apie besikeičiančius planus bei mažinamas gamybos apimtis. Apie tai ir vėl prakalbo „Toyota“ atstovai.
Naujausia informacija rodo, kad „Toyota“ ir vėl mažins pasaulinės gamybos apimtis, o kitą mėnesį ketinama pagaminti maždaug 330 tūkst. mažiau automobilių nei buvo planuota anksčiau. Bendrai gamyba sumažinta jau maždaug 40 proc. nuo pradinio „Toyota“ gamybos plano, kuris buvo numatytas spalio mėnesį.
Paskelbdama apie planų pakeitimus, „Toyota“ teigė, kad rugsėjį taip pat sulauks didesnio gamybos apimčių smūgio, nei tikėtasi. Šį mėnesį „Toyota“ prognozuoja dėl pasaulinio masto trikdžių prarasti dar 70 tūkst. Automobilių. Tokia korekcija papildo rugpjūčio mėnesio pranešimą, kai „Toyota“ perspėjo, kad rugsėjį visame pasaulyje nepagamins 360 000 automobilių, įskaitant maždaug 80 000 vienetų Šiaurės Amerikoje.
Skirtingai nuo praėjusio mėnesio pranešimo, kai „Toyota“ išlaikė savo fiskalinių metų pasaulinės gamybos tikslą, „Toyota“ šį kartą pareiškė, kad 2022 metų kovo 31 d. sumažins savo pasaulinės metinės gamybos tikslą iki 9 mln. vienetų automobilių. Anksčiau ši Japonijos milžinė per metus planavo pagaminti net 9,3 mln. Transporto priemonių. Planai buvo įspūdingi, turint galvoje, kad jie apėmė tik „Toyota“ ir „Lexus“ produkciją, neįskaitant „Daihatsu“ ar „Hino“.
Spalio mėnėsį „Toyota“ vadovai kalbėjo, kad nepagamins iš viso 330 000 automobilių vienetų, prieš tai kompanija tikėjosi į rinką spalio mėnesį pristatyti 880 000 automobilių visame pasaulyje. Ne Japonijoje esančiose gamyklose bus prarasta apie 180 000 vienetų, o „Toyota“ vietinės gamyklos Japonijoje per mėnesį išleis 150 000 automobilių vienetų mažiau. „Toyota“ pasaulinių pirkimų vadovas Kazunari Kumakura atsisakė priimti gamybos sustabdymą regioniniu mastu dėl gamybos, pardavimų trikdžių užsienyje.
K .Kumakura dėl atsiradusių sunkumų kaltino sulėtėjusią tiekimo grandinę, kurią sukėlė užsitęsęs gamyklų, gamybos linijų uždarymas Pietryčių Azijoje. Ne paslaptis, jog regione esančios bendrovės vis dar kenčia nuo pandemijos. Šiuo metu automobilių gamybai trūksta įvairių dalių, įskaitant puslaidininkius ir laidus, „Toyota“ pirkimų vadybininko teigimu, dar per anksti prognozuoti automobilių rinkos gamybos, tiekimo apimčių atsigavimą. „Operacijos pamažu atsigauna, tačiau pilnai automobilių surinkimui paruoštų dalių dalių gamyba vis tiek užtruks, – sakė K. Kumakura. – Negalime tiksliai pasakyti, kada sugrįšime į prieškrizinį lygį“. Savo pareiškime „Toyota“ kompanija nurodė, kad nuo lapkričio mėnesio padėtis gali šiek tiek normalizuotis.
„Nors lapkričio ir vėlesnių metų perspektyvos yra neaiškios, dabartinė paklausa išlieka labai stipri. Dėl to lapkričio ir vėlesniuose gamybos planuose daroma prielaida, kad ankstesnis (prieškrizinis) planas bus išlaikytas“, – teigiama pranešime, įspėjant, kad situacija vis dar keičiasi. „Spalio mėnesiui ir toliau vertiname numatomą gamybą, o rugsėjo viduryje paskelbsime papildomą informaciją“.
Nepaisant sujaukto gamybos plano, kompanijos finansų direktorė Kenta Kon sakė, kad „Toyota“ einamųjų finansinių metų veiklos pelno prognozės nepakeis. „Toyota“ turėtų sugebėti stabilizuoti pelną, nepaisant to, kad pagamino mažiau automobilių, dėl išlaidų kontrolės ir naudingo užsienio valiutos kurso.
„Toyota“ iš esmės nustebino automobilių pramonę, padidindama gamybą ir pasiekdama rekordinį pelną, nepaisant užsitęsusios dvigubos mikroschemų trūkumo problemos. Pirmąjį bendrovės fiskalinių metų ketvirtį, pasibaigusį birželio 30 dieną, automobilių gamintoja pranešė apie visų laikų didžiausią ketvirčio veiklos pelną ir rekordinius pirmojo ketvirčio fiskalinius grynųjų pajamų, pajamų ir mažmeninės prekybos rezultatus. Tačiau praėjusį mėnesį ji dar labiau rinką nustebino informuodama apie didelį rugsėjo mėnesio gamybos sumažėjimą beveik visose pagrindinėse rinkose.