Pasaulinis puslaidininkių mikroschemų trūkumas praėjusią savaitę dar kartą smogė automobilių pramonei, o visame pasaulyje iš gamybos grafikų buvo išbraukta daugiau nei 445 000 automobilių ir sunkvežimių – tokius duomenis rodo naujausi „AutoForecast Solutions“ skaičiavimai.
AFS teigia, kad, remiantis naujausia informacija, labiausiai nukentėjo automobilių gamybos planai Kinijoje. Surinkimo gamyklos iš savo tvarkaraščių pašalino dar 315 000 transporto priemonių. Tiekimo linijos sutrikimo perspektyvos išlieka niūrios.
Praėjusios savaitės pabaigoje japonų lustų gamintojas „Rohm Co.“, tiekiantis produkciją „Ford“, „Toyota“ ir „Honda“, teigė, kad automobilių lustų greičiausiai trūks ir 2022 metais. Įdomu tai, jog amerikiečių „Honda Motor Co.“ informavo mažmenininkus, kad jos transporto priemonių pristatymas gali sumažėti 40 proc. per artimiausias savaites, palyginti su ankstesniais skaičiavimais.
Europoje „Daimler“, reaguodama į trūkumą, pratęsia jau sutrumpintų darbo grafikų terminus „Mercedes-Benz“ gamyklose Vokietijoje ir Vengrijoje. „Volkswagen“ teigė, kad dėl tiekimo grandinės problemos ji iki rugsėjo pratęsia gamybos nutraukimą trijose Vokietijos gamyklose.
Liepos pabaigoje AFS prognozavo, kad dėl mikroschemų trūkumo galiausiai gali būti atsisakyta beveik 7 milijonų transporto priemonių gamybos, numatytų pasauliniuose gamybos planuose. Šį skaičių vėliau įmonė padidino iki 8,1 mln. Tokios pesimistiškos prognozės, automobilių gamybos sektoriaus atžvilgiu, galime numanyti, jog užsitęsusi lustų tiekimo krizė atsilieps visoms su automobilių pramone, jų gamyba ir tiekimu, susijusioms sritims ir jų ateities planams bei prognozėms.