Ši savaitė neprasidėjo pernelyg gerai „LG Chem“, kurios dukterinė įmonė „LG Energy Solution“ susijusi su „General Motors“ automobilių akumuliatorių atšaukimo procesu.
GM savo dėl saugumo priežasčių atšaukiamų elektromobilių akumuliatorių sąrašą neseniai papildė 73 018 elektromobilių. Akumuliatoriaus elementai gali turėti gamybos defektų, dėl kurių egzistuoja užsidegimo tikimybė. Siekdama tokią riziką panaikinti, automobilių gamintoja ėmėsi bekompromisių priemonių ir tokį sprendimą komentavo, kaip būtiną veiksmą, kurio imtasi prioritetu laikant automobilių pirkėjų saugumą ir sąžiningą, švarią kompanijos politiką savo klientų atžvilgiu.
Primename, kad GM ketina iš viso pakeisti 142 000 elektromobilių (visų „Chevrolet Bolt EV“ ir „Chevrolet Bolt EUV“) akumuliatorių modulius, įskaitant apie 100 000 automobilių vienetų, parduodamų JAV, baterijas. Su analogiškomis problemomis susidūrė ir kompanija „Hyundai“, kuri buvo priversta atšaukti maždaug 82 000 elektromobilių. Tai reiškia, kad „LG Chem“ bei „LG Energy Solution“ iš esmės vėl turės pagaminti maždaug 224 baterijoms skirtų elementų.
Remiantis naujausia informacija iš akcijų, „LG Chem“ akcijos pirmadienį sumažėjo beveik 10 proc., O „LG Electronics“, kuri surenka baterijų modulius, kuriuose yra „LG Energy Solution“ akumuliatorių elementų, vertė sumažėjo beveik 6 proc.
„General Motors“ paskelbė, kad sieks kompensacijos iš „LG Chem“ valdomos bendrovės „LG Energy Solution“. Bendrovė apskaičiavo, kad visos išlaidos yra apie 1,8 milijardo JAV dolerių , iš kurių 1 mlrd. JAV dolerių sudaro suma už naujai atšauktų baterijų komponentus. Remiantis „Reuters“, „Hyundai“ baterijų atšaukimo atveju kaina siekė apie (852 mln. JAV dolerių. Analitikai mano, kad 60 proc. sumos turės padengti šių baterijų gamintoja – kompanija LG.
Būtinybė apskaičiuoti ir tinkamai įvertinti išlaidas gali paskatinti atidėti LG kompanijos planus, susijusius su „LG Energy Solution“ IPO, kas lemtų pasirodymo akcijų biržoje nukėlimą iš rugsėjo mėnesį į spalio ar lapkričio mėn.). Pastaraisiais ketvirčiais minėtosios Pietų Korėjos kompanijos akumuliatorių gamybos padalinys buvo pelningas, tačiau atšaukimo mastas rodo, kad nuostoliai „suvalgys“ bent kelių kompanijos ketvirčių pelną.