Virtuali mokymosi platforma „Digiklasė“, vos prieš metus subūrusi geriausių Lietuvos mokytojų komandą ir pasiūliusi unikalų vaikų mokymo modelį, tapo vienu karščiausių startuolių Europoje. Pradinės stadijos projektas, kurį įkūrė Eimantas Bekėža ir Silvestras Stonkus, o ankstyvuoju investuotoju buvo Mantas Stonkus, jau pritraukė beveik milijoninę investiciją, kuri yra ketvirta didžiausia tokio pobūdžio investicija Baltijos šalių startuolių istorijoje.
800 tūkst. eurų investiciją, kuri bus naudojama platformai tobulinti ir jos veiklai plėsti Europos rinkose, skyrė pagrindinis investuotojas – didžiausias Baltijos šalių investavimo fondas „Change Ventures“. Drauge su jais į lietuvių startuolį taip pat koinvestavo didžiausias švietimo startuolių fondas Europoje „Brighteye Ventures“, filantropinis MJJ fondas ir privatūs investuotojai – Justas Janauskas (pirmojo vienaragio Lietuvoje „Vinted“ įkūrėjas) ir Martynas Gudonavičius (mobilumo platformos „Trafi“ įkūrėjas ir generalinis direktorius).
Investuotojai liko sužavėti
Vos pradėjusi veiklą Lietuvoje, per pirmąjį savo veiklos pusmetį „Digiklasė“ pritraukė daugiau kaip 3 000 mokinių. Net 65 proc. iš jų jau užsiregistravo papildomiems kursams virtualioje mokymo platformoje.
Itin geri platformos pradiniai veiklos rezultatai ir teigiami naudotojų atsiliepimai šviesią startuolio ateitį padėjo išvysti ne tik platformos įkūrėjams, bet ir investuotojams. Su jų pagalba „Digiklasė“ dabar dar intensyviau didins komandą ir netrukus žengs į Italijos, Graikijos, Lenkijos ir Slovakijos rinkas.
Didžiausio investuotojo „Change Ventures“ partneris Andris K. Berzinis sako, kad „Digiklasė“ turi didžiulių perspektyvų, nes siūlo unikalų mokymosi modelį, kurį plėtoja edukaciją išmanančių specialistų komanda.
„Digiklasė“ turi išskirtinius edukatorius, sukaupusius daug patirties švietimo srityje bei gerai suprantančius, ką daro. Tad jų sukurtas unikalus mokymosi modelis, kuris efektyviai veikia tiek ugdant vaikus, tiek skatinant pedagogus ir keliant jų motyvaciją per adekvatų atlyginimą, mus labai intriguoja“, – sakė „Change Ventures“ partneris.
Siūlo didžiausią mokytojų atlyginimą Lietuvoje
Vienas „Digiklasės“ įkūrėjų ir generalinis direktorius Eimantas Bekėža sako, jog tradicinio mokymo proceso bėda ta, kad jis nelankstus, mechaninis ir dažnai lydimas spaudimo.
„Toks procesas gali padėti mokiniui ką nors „iškalti“, bet žinios liks tik trumpam laikui. Ilgalaikiam žinių įsisavinimui reikalinga motyvacija, įkvėpimas ir padrąsinimas, kurį gali suteikti tik rūpestingi bei profesionalūs mokytojai. Tad burdami švietimo profesionalus į savo komandą labiausiai ieškojome tų, kurie jaučia aistrą savo darbui ir yra jam atsidavę. „Digiklasė“ suteikia progą tokiems mokytojams atsiskleisti ir tobulėti dar labiau“, – tvirtino E. Bekėža.
Mokymo procesas „Digiklasėje“ vyksta realiu laiku grupinėse sesijose. Mokiniai kaip tikroje klasėje ne tik gauna informaciją, bet ir gali užduoti klausimus bei kitaip aktyviai reikštis. Mokymosi platformos įrankiai leidžia mokytojams nuolat stebėti vaikų įsitraukimą į pamoką ir žinių įsisavinimą. Didelė informacijos dalis mokiniams pateikiama žaidimo forma. Taip skatinamas vaikų smalsumas, o mokymosi procesas tampa malonus .
Po pamokos „Digiklasėje“ vaikai gauna prieigą prie jos įrašo bei spręstų užduočių atsakymus. Taip pat jie aktyviai dalijasi mintimis ir žiniomis bendruomenės forume.
Anot E. Bekėžos, „Digiklasė“ mokytojus, kurie gali dirbti platformoje, atrenka labai kruopščiai. Dauguma jų – moksleivių olimpiadų, įvairių kitų konkursų laureatų mokytojai, galintys pasigirti aukštais pasiekimais profesinėje srityje.
„Suburti talentingų, aukščiausios prabos mokytojų komandą mums pavyko todėl, kad jiems suteikėme du svarbiausius dalykus, kurie mokytojo darbą daro prestižinį: sąlygas dalytis savo žiniomis su dideliu būriu mokinių ir galimybę uždirbti daugiau. Mano turimais duomenimis, Lietuvoje mokytojai niekur neuždirba daugiau nei „Digiklasės“ platformoje“, – tikino E. Bekėža.
Nebereikės brangiai kainuojančių korepetitorių
Karantinas, sugynęs mokinius prie kompiuterių ekranų, daugumai tapo tikru iššūkiu. Tačiau startuolis „Digiklasė“ tai išnaudojo kaip galimybę sukurti naują, efektyvią ir Lietuvoje dar nematytą mokymosi platformą, kuri daug dėmesio skiria mokinių įsitraukimui ir motyvacijai. Virtualios korepetitorių platformos įkūrėjai įsitikinę, kad mokinių noras mokytis – ne mažiau svarbus nei dėstomas turinys.
EBPO Tarptautinio studentų vertinimo programos (PISA) duomenimis, beveik trečdalis iš 60 mln. Europos mokinių mano, kad tradicinė mokymo sistema jais nesirūpina. Prie to prisideda nelanksti mokymo sistema, menkai adaptuotos mokymo programos, maži mokytojų atlyginimai.
Vaikai, nespėjantys šuoliuoti su intensyvia mokymo programa, ne tik gerai neįsisavina žinių, bet ir praranda norą mokytis. Dažnai nuobodus ir sudėtingas mokymosi procesas taip pat daro neigiamą poveikį vaikų psichologinei sveikatai bei emocinei savijautai.
Deja, užtaisyti dėl to atsirandančias žinių spragas ar kompensuoti praradimus samdant privačius korepetitorius toli gražu ne kiekvienų tėvų kišenei. Viena korepetitoriaus darbo valanda didmiestyje kainuoja vidutiniškai nuo 15 iki 50 eurų.
„Žinome, kad tai labai opi problema daugeliui tėvų ir vaikų, todėl „Digiklasė“ buvo sukurta taip, kad suteiktų galimybę vos už kelis eurus gauti įprastai itin brangiai kainuojančių geriausių šalyje korepetitorių paslaugas“, – pabrėžė E. Bekėža.
Jis, kaip ir visa startuolio komanda, yra įsitikinę, kad jų platforma yra pajėgi atgaivinti Lietuvos ir gal net visos Europos vaikų norą mokytis, o kartu ir demonstruoti geresnius mokymosi rezultatus.