Šios savaitės pradžioje „Tesla“ iškilmingai pristatė savo 2021 metų pirmosios pusės finansinius rezultatus, iš kurių paaiškėjo, jog bendrovei pavyko parduoti net 206 000 elektromobilių per antrąjį šių metų ketvirtį (maždaug 391 000 per šiuos metus), nepaisant automobilių pramonę sukausčiusio mikroschemų deficito. Tačiau viena kompanija Kinijoje ne tik neatsilieka nuo „Tesla“, bet netgi duoda jai į kaulus, vertinant parduotų elektromobilių skaičių.
SAIC–GM, kuri yra bendras Kinijos valstybinio automobilio gamintojo SAIC ir amerikiečių „General Motors“ koncerno projektas, neseniai taip pat pristatė pirmojo šių metų pusmečio finansinius rezultatus, kurie tiesiog atima žadą. Kompanija per šį laikotarpį sugebėjo parduoti net 884 195 elektromobilius ir daugiau nei dvigubai aplenkti iki tol pasauline elektromobilių lydere laikytą „Tesla“.
Didžiąją dalį šio įspūdingo skaičiaus sudarė SAIC–GM priklausančios „Wuling“ markės pardavimai, siekę net 693 351 vienetus. Tiesa, tuo pernelyg nereikėtų stebėtis, nes „Wuling“ gamina bene pigiausią pasaulyje elektromobilį (tekainuoja 4000 JAV dolerių) „Hongguang MINIEV“, dėl kurio Kinija tiesiog išsikraustė iš proto (apie jį plačiau skaitykite žemiau). Likusią skaičiaus dalį sudarė prabangesnio „Bajoun“ ženklo elektromobiliai.
SAIC–GM nepraleido progos pasigirti, jog jos gaminami automobiliai realizuojami ne tik vidinėje rinkoje – 74 225 elektromobiliai buvo eksportuoti į užsienio rinkas. Akcininkus nudžiugino ir šešis mėnesius iš eilės besitęsiantis augimas.
Be to, gali būti, jog SAIC–GM dar tik įsibėgėja. „Hongguang MINIEV“ vis dar graibstomas kaip karštos bandelės. Skaičiuojama, jog per dieną bendrovė net 1000 šių elektrinių mažylių. Tuo metu „Bajoun“ markės pozicijos nepaliaujamai stiprėja prabangesnių elektromobilių segmente.
Kita vertus, nors įspūdingi SAIC–GM skaičiai rodo pasiteisinusią biudžetinių elektromobilių strategiją, „Tesla“, net ir parduodama daugiau nei dvigubai mažiau elektromobilių, yra priekyje pagal pajamas, kurios šį pusmetį siekė net 12 milijardų JAV dolerių. Kitaip tariant, norėdama pasivyti „Tesla“ pagal pajamas, SAIC–GM turėtų parduoti dar daugiau elektromobilių.