Pastaruosius metus buvo įprasta turėti bent vieną Kinijos kompaniją tarp populiariausių išmaniųjų telefonų gamintojų. Situacija kiek pasikeitė, kuomet JAV sankcijos sukaustė „Huawei“ veiklą ir bendrovė, pagal populiarumą, krito žemyn. Tačiau ne ilgam.
Daugelis gamintojų siekė užimti „Huawei“ vietą ir persivilioti jų gerbėjus, ir panašu, kad didžiausia sėkme pasigirti gali kita Kinijos milžinė – „Xiaomi“. Daugeliui lietuvių puikiai žinomas gamintojas, remiantis antro metų ketvirčio pardavimų statistika, pakilo į antrą poziciją tarp visų telefonų gamintojų.
Kaip galite matyti iš aukščiau esančios iliustracijos, pirmoje pozicijoje išlieka Pietų Korėjos milžinė „Samsung“, kuri užima 19 proc. rinkos, tačiau pastarosios kompanijos vadovai turėtų rimtai sunerimti. Į antrąją poziciją pakilusi „Xiaomi“ dabar užima 17 proc. rinkos, o antrojo ketvirčio metu užfiksuotas augimas siekia net 83 proc.
Pranešama, kad Kinijos milžinės pardavimai itin išaugo Lotynų Amerikoje, kur užfiksuotas 300 proc. augimas. Afrikoje šis rodiklis siekia 150 proc., o Vakarų Europoje – 50 proc. Verta paminėti ir tai, jog „Xiaomi“ didžiąją dalį pardavimų nulemia gerokai žemesnė kaina nei konkurentų. Palyginimui, kinų kuriamų telefonų kainos yra maždaug 40 proc. žemesnės nei „Samsung“ ir net 75 proc. žemesnės nei „Apple“ kuriamų produktų.
Akivaizdu, kad „Xiaomi“ labai rimtai kėsinasi į ilgus metus pirmoje pozicijoje išsilaikiusios „Samsung“ poziciją. „Canalys“ specialistai pastebi, jog kinams siekti pirmosios vietos turėtų padėti tokie produktai kaip „Mi 11 Ultra“, tačiau vertėtų nepamiršti ir kitų Kinijos bendrovių, kurios gali mesti iššūkį. Šiuo atveju pažymimas „Oppo“ ir „Vivo“ konkurencingumas bei analogiški siekiai.
Jeigu situacija rinkoje nesikeis, tikėtina, kad „Xiaomi“ gali perimti „Samsung“ poziciją dar šiemet bei tapti didžiausiu išmaniųjų telefonų gamintoju. Artimiausias šių dviejų milžinių persekiotojas – „Apple“, kuri šiuo metu užima 14 proc. rinkos, o toliau rikiuojasi „Oppo“ ir „Vivo“, kurios dalinasi po 10 proc. rinkos.