Apsipirkimas Kinijoje yra menka naujiena daugeliui lietuvių. Internetinėje erdvėje galima rasti gausybę įvairių parduotuvių, kurios gali pasiūlyti ne tik konkurencingą kainą, tačiau ir puikias pristatymo galimybes. Lietuviai dažnai renkasi „Aliexpress“ arba kitas, panašias, kiniškas parduotuves. Tarp populiariausių ilgą laiką buvo ir „Gearbest“, kuri daugelį metų garsėjo žemomis kainomis.
„Gearbest“ žino daugelis mūsų, o taip pat, ir daugelis esame pirkę įvairiausių prekių iš šios internetinės parduotuvės. Puikios kainos, palankios pristatymo sąlygos ir itin gausus pasirinkimas. Deja, tačiau visa tai jau tampa istorija, o pagrindinė to priežastis – „Globalgrowe Ecommerce“ grupės bankrotas. Ką tai reiškia ir kodėl taip vyksta? Pažvelkime į viską nuo pradžių.
„Globalgrowe Ecommerce“ grupė buvo įkurta dar 2007 metais, kurios būstinė įsikūrusi Šendžene. Šioje bendrovėje dirbo daugiau nei 3000 darbuotojų, o akcijų rinkoje jos vertė buvo peržengusi 3 mlrd. JAV dolerių vertę. Nesunku nuspėti, jog po šios grupės sparnu buvo ir „Gearbest“, o taip pat ir dar daugiau parduotuvių, kurių daugelis buvo puikiai žinomos Kinijoje. Tačiau pastarieji metai nebuvo tokie lengvi, o tai privedė bendrovę prie bankroto ribos.
Šių metų kovą „Globalgrow Ecommerce“ pardavė vieną iš savo valdytų kompanijų, o sandorio vertė siekia daugiau nei 286 mln. eurų. Iškart po to sekė kai kurių kitų įmonių atsiskyrimas nuo tėvynainės bendrovės, siekiant išlaikyti jų egzistavimą. Analogiškas scenarijus įvyko ir su „Gearbest“, tačiau panašu, kad tai jau vargiai kuo padės.
Vadovų pasikeitimai, nuolatinė darbuotojų kaita, o internetas jau kuris laikas ūžia nuo blogų atsiliepimų apie „Gearbest“. Kad kažkas negerai gali pastebėti kiekvienas, kuris mėgsta dažnai apsipirkti internete, ypatingai iš Kinijos pardavėjų. „Gearbest“ nebegali pasiūlyti nieko, ką galėjo pasiūlyti anksčiau. Kodėl taip nutiko?
Kalbama, jog dar 2018 metais „Globalgrow Ecommerce“ apribojo savo finansinę paramą „Gearbest“, kas turėjo milžinišką įtaką šios parduotuvės kainų politikai. Pastaroji prekybvietė nuolat garsėjo itin žemomis kainomis, kurios neabejotinai traukė naujus pirkėjus, tačiau netekus finansavimo iš tėvynainės bendrovės – pasiūlyti tą patį tapo beveik neįmanoma. Tuomet „Gearbest“ vadovai nusprendė atsisakyti nemokamo pristatymo opcijos, tačiau, akivaizdu, kad tai nebuvo problemos sprendimas.
Per pastaruosius metus ši Kinijos milžinė vis rečiau galėjo pasiūlyti geras kainas, o taip pat atsirado ir problemų tiekimo grandyje. Kalbama, jog nemažai tiekėjų net buvo surengę protestus prie bendrovės būstinės dėl „Gearbest“ nemokumo. Apie prastą finansinę įmonės situaciją galime patvirtinti ir mes, ir mūsų kolegos užsienyje.
Kas laukia toliau? Mūsų šaltiniai Kinijoje teigia, jog „Gearbest“ bando kapstytis iš esamos padėties, tačiau teigiamų pokyčių tikėtis yra labai sunku. Kinijos pardavėjas gali pasiūlyti vis mažiau naujų produktų, kainos tapo ne tokios konkurencingos, lyginant su kitais pardavėjais, o ir klientų aptarnavimo lygis yra pasiekęs visiškas žemumas. Sudėjus visa tai – labai sunku tikėti, jog „Gearbest“ dar turi bent menkiausių galimybių atkurti savo veiklą ir ją sėkmingai vykdyti toliau.
Taip, pastaroji internetinė parduotuvė vis dar veikia ir tikriausiai taip išliks dar kuris laikas, tačiau mūsų rekomendacija būtų labai paprasta – nepirkite ir pasiūlykite to nedaryti savo draugams. „Gearbest“ tapo tiksinčia bomba, kuri sprogs ir išnyks iš internetinės erdvės bet kuriuo metu, todėl geriau nerizikuoti savo pinigais ir nešvaistyti mėnesių, bandant juos atgauti.