Po kiekvieno ketvirčio „Tesla“ skelbia finansinius rezultatus. Dažnai jie būna puikūs ir akivaizdu, kad kompanijai tie pranešimai yra labai svarbūs. Mėnesio pradžioje internete pasirodė Elono Musko laiškas „Tesla“ darbuotojams, skelbiantis, kad reikia iš visų jėgų pasistengti puikiai užbaigti ketvirtį. Ir tai – ne pirmas kartas. Tiesą sakant, įtemptos ketvirčių pabaigos yra „Tesla“ istorijos dalis, nes šis automobilių gamintojas pasižymi neįprasta pardavimo schema.
„Tesla Model S Plaid“ © Gamintojo nuotrauka
Įprastai automobilių gamintojai parduoda savo gaminius atstovybėms, kurios juos perparduoda pirkėjams. Tai reiškia, kad automobilių gamintojo rezultatai nebūtinai priklauso nuo pirkėjų skaičiaus ir jiems pristatytų automobilių – pakanka, kad mašinos pasiektų atstovybes. „Tesla“ trečiųjų atstovybių nenaudoja – pirkėjai automobilius gauna tiesiai iš „Tesla“ rankų. Taigi, norint pasiekti labai gerus rezultatus, reikia atlikti labai daug pristatymų.
Praeitą mėnesį daugiau nei 10 tūkstančių „Tesla“ automobilių strigo dėl visą pramonę sukausčiusios lustų krizės. Kai mikroprocesoriai buvo gauti, automobilius reikėjo užbaigti ir pristatyti pirkėjams. Kiti gamintojai juos pristatytų kelioms atstovybėms (greičiau, keliems šimtams atstovybių). „Tesla“ atveju, kone kiekvienas automobilis turi unikalų pristatymo adresą.
Taigi, „Tesla“ ketvirčio pabaigoje spaudžia kiek tik gali. Rezultatas – suprastėjusi kokybė, kaip teigia kai kurie pirkėjai. Dar keisčiau tai, kad kai kurie pirkėjai pastebėjo, kad iš automobilio įsigijimo dokumentų dingo kėbulo numeriai (VIN) ir tai yra šiek tiek keista. Kodėl „Tesla“ tai daro?
Jei pirkėjui automobilis priskiriamas anksti, į dokumentus įrašomas VIN. Tuomet tas automobilis iš „Tesla“ rankų gali keliauti tik pas tą konkretų pirkėją. Jei VIN neįrašytas, vienam pirkėjui negalint priimti automobilio (tarkim, jis atostogauja ir yra išvykęs) jis siunčiamas kitam. Tai nėra labai gera praktika, nes sugrįžęs pirkėjas turės laukti savo mašinos.
Be to, trumpus apmokymus „Tesla“ pakeitė vaizdo įrašais. Galbūt tai – tik mažas nepatogumas, bet kai kurie pirkėjai skundžiasi. Aišku, „Tesla“ taip taupo laiką.
Galiausiai, prieš atsiimdami automobilį pirkėjai gali jį apžiūrėti. Taip jie turi galimybę pastebėti defektus, kurių turi kone kiekvienas „Tesla“ automobilis. Kai tų defektų daug, pirkėjas gali atsisakyti priimti automobilį, kol jis nebus pataisytas. Tačiau dabar pranešama, kad pirkėjai yra raginami priimti net ir brokuotus automobilius, kad tik „Tesla“ statistikoje būtų įrašyta „Pristatytas“. Tuomet pirkėjai gali kreiptis į techninio aptarnavimo centrus. Tai – dar vienas papildomas nepatogumas pirkėjui, nes nepriėmus automobilio juo rūpinasi „Tesla“.
„Tesla“ akcijų vertė priklauso nuo teigiamų rodiklių, Elono Musko pasisakymų, ir socialinių tinklų madų. Naujų pirkėjų pasitenkinimas procedūromis, atrodo, nėra toks svarbus. Ypač ketvirčio pabaigoje.