„Apple“ ir „Microsoft“ istoriškai buvo vienos didžiausių priešių technologijų rinkoje, tačiau keičiantis „Microsoft“ verslo modeliui ir vis didesnį dėmesį sutelkiant į programinės įrangos mėnesinę ir metinę prenumeratą, o ne „Windows“ licencijavimą, kompanijų santykiai tapo pakankamai šilti. Deja, panašu, jog visa tai yra tik gražus fasadas – pastarųjų mėnesių įvykiai pademonstravo, jog milžinių antipatija viena kitai niekur nedingo.
Ne paslaptis, kad „Apple“ jau keletą mėnesių intensyviai teisme kovoja su žaidimų kūrėja „Epic“ dėl drakoniškų „App Store“ aplikacijų parduotuvės mokesčių ir taisyklių, draudžiančių mokėjimus programėlių viduje vykdyti tiesiogiai, išvengiant mokesčio „Apple“. Šioje byloje sutikusi liudyti „Microsoft“ netikėtai, o galbūt ir nelabai, pasirinko palaikyti „Epic“ pusę, kas labai smarkiai padidino įtampą tarp abiejų kompanijų.
Prie to nemenkai prisidėjo ir pernai pristatyti pirmieji „Mac“ kompiuteriai, kuriuose „Apple“ atsisakė „Intel“ ir pradėjo naudoti savos gamybos „M1“ lustus, kurie praktiškai visais atžvilgiais lenkia konkurentus iš „Intel“ stovyklos. „Apple“ naujųjų kompiuterių reklamai netgi vėl pasamdė John Hodgman, kuris daugiau nei prieš dešimtmetį dalyvavo „Mac“ reklaminėje kampanijoje, personifikuodamas „Windows“ kompiuterius. Nors „Microsoft“ tai labai nepatiko, situaciją į savo rankas šįkart paėmė „Intel“, kuri nusamdė anksčiau „Mac“ kompiuterius reklamavusį aktorių. Jam buvo skirta užduotis reklamose parodyti „Windows“ kompiuterių su „Intel“ procesoriais universalumą ir jų asortimento platumą, tiesiogiai lyginant juos su „Mac“.
Primename, kad pastaraisiais metais šiltėjančius „Apple“ ir „Microsoft“ santykius rodė pastarosios programinės įrangos atsiradimas „Apple“ įrenginiuose. „iPad“ ir „iPhone“ savininkai jau keletą metų džiaugiasi „Office“ programų paketu, kurį „Microsoft“ neseniai specialiai pritaikė naudojimui su „Apple Pencil“ ir „Magic Keyboard“ klaviatūra. Maža to, neseniai „Xbox“ žaidimų konsolės pultas buvo optimizuotas taip, kad geriau veiktų su „iPad“ ir pasitarnautų jį naudojantiems užkietėjusiems žaidėjams.
Kita vertus, tikėtis, kad šių kompanijų draugystė tęsis ilgai nevertėjo. Dauguma ekspertų teigė, jog „Apple“ ir „Microsoft“ draugėmis tapo iš reikalo, tik todėl, kad pastarųjų verslai nustojo taip smarkiai kirstis („Microsoft“ pasitraukė iš išmaniųjų telefonų ir dėvimų įrenginių rinkos) ir partnerystė buvo naudinga abiem pusėms. Analitikų manymu, šių technologijų grandų kova ateinančiais metais dar paaštrės, kadangi abi bendrovės intensyviai vysto debesijos paslaugas ir kuria naujos kartos papildytos realybės prietaisus bei technologijas, kurie greičiausiai taps tiesioginiais konkurentais.
Kaip ten bebūtų, iš aštrėjančios konkurencijos dažniausiai išlošia vartotojai, tad dėl to jaudintis nevertėtų. Visgi panašu, jog artimiausiu metu apsižodžiavimai tarp abiejų stovyklų fanų tik aštrės.