„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė per 2020-uosius metus uždirbo 36,6 mln. eurų pelno – 21,5 mln. mažiau nei 2019 m. Tuo tarpu grupės investicijos į svarbiausius projektus padvigubėjo ir siekė 228,9 mln. eurų.
Kontroliuojančioji bendrovė AB „Lietuvos geležinkeliai“ akcininkui – Lietuvos valstybei – išmokės beveik 14 mln. eurų dividendų.
„Metai buvo kupini iššūkių – ir dėl pandemijos poveikio visos Lietuvos ekonomikai, ir dėl sudėtingos geopolitinės situacijos. Analizuodami pandemijos efektą mūsų verslui dar praėjusių metų pradžioje tokius rezultatus matėme kaip ambicingus, bet LTG grupė sugebėjo prisitaikyti, rasti greitus sprendimus ir pabaigė metus pozityviomis nuotaikomis“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Pasak LTG grupės vadovo, svarbu pabrėžti, jog pandemijos situacija nesutrukdė įgyvendinti nei vieno strateginio grupės projekto.
„Visos pagrindinės grupės bendrovės praėjusiais metais padėjo svarbius pamatus – infrastruktūros valdytojas „LTG Infra“ pradėjo Vilnius-Klaipėda elektrifikacijos projektą, keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ – kuriai pandemija padarė didžiulę įtaką – ėmėsi naujų ekologiškų elektrinių traukinių pirkimo, o krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ sėkmingai ėjo verslo diversifikavimo keliu ir įkūrė dukterines bendrovės kitose Europos valstybėse“, – sako LTG vadovas Mantas Bartuška.
LTG grupė investiciniams projektams skyrė dvigubai daugiau lėšų – visos grupės 2020 m. investicijos siekė 228,9 mln. eurų (112,6 mln. eurų 2019-aisiais). 174,1 mln. eurų buvo skirta infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai, 41,4 mln. eurų krovinių vežimo turto atnaujinimui, 3,9 mln. eurų keleivių vežimo turto atnaujinimui, o 9,5 mln. eurų – kitoms investicijoms
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ pernai dėl pandemijos susidūrė su iššūkiais – vietinio ir tarptautinio susisiekimo traukiniais keliavo 3,3 mln. keleivių – 40 proc. mažiau nei 2019-aisiais. Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pernai pervežė 3 proc. mažiau krovinių – viso 53,4 mln. tonų. – labiausiai augo grūdų ir trąšų, o mažėjo skiedros, naftos ir jos produktų bei anglies pervežimai. Pervežti vietinių grūdų ir trąšų kiekiai buvo didžiausi per visą bendrovės veiklos istoriją.
Tuo tarpu šalies geležinkelių tinklo valdytojas „LTG Infra“ skaičiuoja, jog visu šalies tinklu traukiniai pernai įveikė 32,6 mlrd. tkm – vos 0,3 proc. mažiau nei 2019 metais. Šis rodiklis nusako kiek kilometrų įveikė ir kokio svorio traukiniai naudojosi Lietuvos geležinkelių tinklu.
2020 m. „Lietuvos geležinkeliai“ vykdė strategiškai svarbią veiklų atskyrimo programą – bendrovės krovinių gabenimo, keleivių vežimo ir infrastruktūros valdymo veiklos buvo atskirtos į skirtingas dukterines bendroves. Praėjusių metų liepą joms buvo suteikti nauji vardai ir taip baigta LTG grupės transformacijos programa.
Grupę sudaro kontroliuojančioji bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (sutrumpintai – LTG) ir pagrindinės dukterinės bendrovės – krovinių vežimo veiklą vykdanti bendrovė „LTG Cargo“, keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, šalies geležinkelių tinklą valdanti ir jo modernizacija besirūpinanti bendrovė „LTG Infra“.