Kinija stato elektromobilių fabrikus sparčiau nei visas pasaulis kartu sudėjus, todėl kinų elektrinių transporto priemonių gamintojai sulaukia milijardus siekiančių investicijų iš vietinių ir užsienio verslininkų – visa tai tam, kad ši Azijos šalis taptų augančios rinkos lydere.
Kol kas sunku pasakyti, ar kinų gamintojai sugebės perimti lyderių pozicijas viso pasaulio elektromobilių rinkoje, tačiau jie sunkiai dirba ties šia kryptimi, plėsdami infrastruktūrą bei produkcijos mastą. Gamintojai „Xpeng Motors“, „NIO“, „Geely“ šiuo metu stato naujus elektromobilių fabrikus, tuo pačiu reguliariai ieškodami erdvės tolesniam plėtimuisi, kuris leistų laipsniškai didinti gamybos apimtis.
Tuo pačiu ir įvairūs naujai besivystantys verslai bei elektronikos gamintojai, norintys prisijungti prie renesansą patiriančios automobilių industrijos, kovoja dėl vietos rinkoje. Tokių kompanijų įkūrėjai nemenkai rizikuoja – jie tikisi, kad pirkėjai tiek Kinijoje, tiek užsienio šalyse, bus pasiryžę išleisti bent 40 tūkstančių eurų menkai žinomos kompanijos elektriniam automobiliui.
Automobilių industrijos tyrėjai „LMC Automotive“ skaičiuoja, jog jei augimas nesustos, 2028-aisiais Kinija pagamins daugiau nei 8 milijonus elektrinių automobilių per metus – palyginimui, pernai jų buvo pagaminta apie vieną milijoną. Šiaurės Amerika žada vytis – praėjusį mėnesį JAV prezidentas Joe Biden paskatino šalies gamintojus padidinti gamybos apimtį, pabrėždamas, jog šiuo metu Amerika atsilieka nuo Kinijos. Pasak „LMC Automotive“, JAV gamintojai iki 2028-ųjų sugebės pagaminti vos 1,1 mln. elektromobilių per metus; pernai jie pagamino maždaug 410 tūkst. mašinų.
Kinija ne tik plečia gamybos apimtį, bet ir siekia savo miestus pritaikyti augančiam elektrinio transporto skaičiui. Su valstybės parama buvo įrengta virš 800 tūkst. viešai prieinamų įkrovimo stotelių visoje šalyje – tai jau dvigubai daugiau krovimo taškų, nei visame likusiame pasaulyje kartu sudėjus. Kadangi vakarų šalys ne taip sparčiai plečia elektromobilių infrastruktūrą, dalis gamintojų tęsia hibridinių automobilių tobulinimą ir prekybą. Tačiau dėl augančios elektrinio transporto paklausos, vis daugiau kompanijų nurodo galutinę datą, kuomet nustos gaminti vidaus degimo varikliais paremtus automobilius.
Augantiems Kinijos transporto milžinams koją kiša tik vienas dalykas – šių gamintojų niekas nežino nei jų gimtojoje šalyje, nei už jos ribų. Galbūt plečiantis rinkai tai pasikeis – valstybė gausiai remia elektrinio transporto plėtrą šalyje, tad ne paslaptis, jog nemenkai prisideda ir prie automobilių gamintojų kapitalo.